Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

søgemaskineoptimere?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 22. Nov 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har lige fået nyt design på min ellers 5 år gamle netbutik, www.mor-og-barn.dk. Den lå i en shopløsning med frames, nu ligger den så i en uden frames.

jeg ved ikke en fløjtende fis om noget af det, men fik at vide at nu ville søgemaskinerne så nemmere kunne finde min side.

er der noget jeg kan gøre for at hjælpe dem på vej? mit site er jo tilmeldt google osv, men nu hvor den er ændret skal man måske gøre det igen?

nogen der kan hjælpe en SEO nybegynder på vej?

medejer af netbutik/fysisk butik mor og barn: http://www.mor-og-barn.dk/shop/boernetoej-19s.html, , startet i januar 2003. Sælger børnetøj,ammetøj, ventetøj m.m
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:57

Nå, der er da sket lidt siden sidst og der er kommet billeder på forsiden, det meget bedre end den forrige version.

Tilmeldt 22. Nov 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 17:01

ja, er også ok glad for den.

den er ikke 100% som jeg ønskede, havde ikke råd til at hyre et firma til de ideer jeg rigtigt havde, da jeg lige fik en ekstra momsregning, min regnskabsdame havde fået kludret med...)-:

men til at starte med er den fin nok, og jeg tror folk synes den er nememre at finde rundt i

medejer af netbutik/fysisk butik mor og barn: http://www.mor-og-barn.dk/shop/boernetoej-19s.html, , startet i januar 2003. Sælger børnetøj,ammetøj, ventetøj m.m
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 17:11

Det er godt du er kommet af med dine frames.

Det du kan gøre nu, uden at have taget den store SEO eksamen er at arbejde med dine titler (for eksempel under kategorien børnetøj står der bare www.mor-og-barn.dk se her: http://www.mor-og-barn.dk/shop/boernetoej-19s.html), der udover så arbejd med noget linkbuilding (eksterne links der peger på din side).

Så skal du nok komme længere frem på søgemaskinerne.
Ellers må du have fat i noget professionel hjælp. (der er masser herinde på Amino der arbjeder med SEO)

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 17:15

P.S. Du kan starte med at lave dit link aktiv i din signatur Wink

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søgemaskineoptimering er forholdsvis nemt.. Jeg fik min side på som

34-35 pladsen under søge ordet LEAN med 55.000.000 Søgeresultater.

9. pladsen under søge ordet Six Sigma med 13.200.000 Søgeresultater

Dette tog ca. 1-2 uger. Så spild ikke jeres penge på søgeoptimering der er nogle ganske enkelte regler du skal følge for at få den i toppen! Alt du skal gøre er at annalysere lidt på de sider der ligger i toppen.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 18:04

Remydk:

Det er klar at søgemaskineoptimering (ligesom alt andet) er noget man kan lære sig selv, og det er også en god idé at gøre det, hvis man har lyst, men lige det nævnte eksempel på resultatet som nummer 34 ud af millioner efter 1-2 uger kræver en kommentar.

Grunden til at du ligger nummer 34 så let, er at Google viser dig danske sider (mest) men samtidig viser dig at der er 55 millioner sider på dansk+engelsk+svensk etc. med ordet et sted.

Hvis du laver en søgning kun efter danske sider, finder du godt 300.000 sider om lean, og hvis du søger efter sider som reelt er din konkurrence (sider med Lean i titel og url) er der kun godt 500 sider.

Nu ser regnestykket anderledes ud. Du er pludselig nummer 34 ud af 500, men langt de fleste søgende ser aldrig længere end til nummer 10, når de søger efter Lean. Måske er der alligevel et positivt afkast for folk, som betaler en SEOer for at komme endnu længere frem i søgeresultaterne?

Ovenstående er et lille angreb på eksemplet - ikke på påstanden om at man kan lære seo til husbehov, hvis man har overskudstiden og lysten.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det fattede jeg så ikke så meget af. Men jeg ved at på google i Japan ligger jeg mellem 1-10. ligesom jeg ligger i mange andre lande. Men det jeg er mest glad for er alle de besøgende jeg får hver dag ;-) Helt gratis. Selv om siden langt fra er færdig.

Noget der er helt sikkert er at jeg aldrig vil betale for det. Da det ikke kræver særlig meget. Normalt søger de fleste også på kombinationen Lean og Six Sigma.

Men du har ret i betragtningen 34 ud af 500. Det bekræfter jo også bare at 80% af mine besøgene kommer fra andre lande end Danmark.  

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 18:50

Hej Remy

Jeg ville ønske det var rigtigt med de fine placeringer internationalt, men jeg kan altså dårligt tro det.

Se denne søgning fx. Jeg gætter på at man ikke kan finde din side blandt de første flere hundrede resultater: http://www.google.com/search?hl=en&q=lean+six+sigma&lr=

Generelt er det efter sigende nærmest umuligt at gennemskue hvor man ligger i søgeresultaterne fordi google kan tilpasse dem efter så mange ting: dine googlekontooplysninger, din IPs "adresse" sproget på din computer osv osv.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 18:58

Remydk:

Søgemaskineoptimering er forholdsvis nemt.. Jeg fik min side på som

9. pladsen under søge ordet Six Sigma med 13.200.000 Søgeresultater

Dette tog ca. 1-2 uger. Så spild ikke jeres penge på søgeoptimering der er nogle ganske enkelte regler du skal følge for at få den i toppen! Alt du skal gøre er at annalysere lidt på de sider der ligger i toppen.

Så Du vil kunne give mig de samme resultater på Google som deMib eller Rosenstand vil kunne? Samt rådgive mig ligeså godt og professionelt?

Jeg har også været heldig at få min blog godt placeret på "dimitri", men det betyder ikke at jeg har nogen større viden om hvad jeg laver.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)