Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra USA - priser og "nice to know"?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skal til at importere et produkt, som kan relatere sig til en fødevarer. Dette produkt er humle til produktion og direkte salg af øl.
Jeg vil i den forbindelse gerne høre, hvad andre har af erfaringer med forskellige faktorer, som jeg skal være opmærksom på ift. at skulle udregne en endelig pris på dette produkt.

Jeg har været i dialog med fødevarestyrrelsen og gjort mig opmærksom på forskellige ting at jeg skal registreres som.

Men hvilke udgifter glemmer jeg i farten udover råvareren og fragt?

Jeg håber på at en eller flere vil kunne byde ind med forskellige priskalkultations relaterede indspark.

Mange hilsner
Daniel Vous Pedersen

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 16:10

Nu har jeg bare set de her airport programmer, hvor tolderne er vildt emsige for at beslaglægge alle former for madvarer/råvarer så der ikke slipper kryb og lignende med fra verdensdel til verdensdel. Tror du ikke dit humle skal gasses, fryses, i karantæne eller lignende før du får lov at indføre det til videresalg? Er det i så fald godt for øllet? Det kan være det er bedre at holde sig til EU humle(???)

Jeg ved det ikke, men det er vel noget du skal vide inden dit humle stoppes i tolden...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 16:48

Danielvous:
priskalkultations relaterede indspark.

Det må du da selv lave, vi kender jo hverken dine priser eller for den sags skyld varekoden på produktet.

Du skal være importør registreret hos SKAT.

Told skal du naturligvis betale. Told beregnes af vareprisen + fragtomkostninger.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)