Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ulovlig kopi fra hjemmeside

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et rådgivningsfirma, og jeg har lige opdaget, at en person er ved at oprette en tilsvarende rådgivningsvirksomhed. Jeg var inde på vedkommendes hjemmeside, og her kan jeg se, at han ord for ord, har kopieret meget store dele af min hjemmeside.

Hvordan takler jeg bedst det ?

• Skal jeg kontakte firmaet, og hvad gør jeg hvis de er ligeglade
  • Hvordan er mine rettigheder - skal der stå copyrigth på min hjemmesideg
  • Er der nogen der har erfaring med lignende

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 15:47
Der skal ikke stå noget om copyright for at de ikke bare må kopiere dine tekster, men hvilke juridiske muligheder du helt præcist har tør jeg ikke at sige. Jeg vil tro at den normale procedure var at kontakte en advokat der så skrev en skrivelse til virksomheden.

Jeg har selv oplevet en konkurrent der kopierede en masse tekst fra vores samt en anden konkurrents webside, og da jeg rettede henvendelse blev det fjernet - jeg fik dog ingen undskyldning eller svar. I dag er den pågældende side så stærkt inspireret af en tredje konkurrents side, men det kan jo ikke være min hovedpine :)

Jeg vil anbefale dig at kontakte dem og bede dem fjerne det med øjeblikkelig virkning.
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 22:54

Jeg ved at der er flere Aminoer der har haft held med at få en advokat til at sende et brev med krav om at få teksten fjernet samt en økonomisk godtgørelse.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 08:05

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:19

AndersSaugstrup:
Se eventuelt denne video om emnet fra en amerikansk vinkel.

Det de nævner med DMCA, er jo en amerikansk lov. Hvad tror du Google ville gøre, hvis vi henviste til den under en klage fra et dansk firma, over et dansk firma?

Virker dog som om, at de har ligeså meget styr på deres procedure på det område, som vi andre har på rykker-proceduren :)  

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:22

Den del kan man ganske rigtigt ikke bruge til noget, men man kan måske bruge de første steps - samt seomoz' erfaringer til noget. Det var tanken i hvert fald. Det kan sgu ikke være rigtigt at man skal betale for en advokat, hver gang nogen træder en over tåen.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 09:42

Personligt ville jeg sørge for at tage et screendump af deres hjemmeside, så Du kan dokumentere alt det de har stjålet.

Derefter ville jeg sende dem en faktura på X antal tusinde kroner, og samtidig bede dem om at fjerne teksten indenfor 24 timer.

Nægter de at betale fakturaen og eller fjerne teksten, ville jeg smide den til en advokat med det samme. 

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:59

I skal vide, at det kan være en overordentlig kostbar ting at føre sådan en sag. Vi har kørt nogle stykker... P.t. står vi med en sag, hvor en mand havde stjålet en del tekster fra vores hjemmeside for over et år siden. Han nægtede at fjerne dem, hvorfor vi indledte en sag.

Manden dukkede ikke op til retsmødet, men dommeren fandt sagen klokkeklar og idømte ham at betale os erstatning og honorar på 40.000 kr. + sagsomkostninger. Allerede på det tidspunkt havde vi brugt mere end det beløb på advokat.

Dansk ret giver ubegribeligt gode muligheder for dem, der er svindlere. I denne sag betyder det, at "teksttyven" blot kunne bede om at få sagen genoptaget. Det fik han - og det betyder, at der nu skal en ny runde advokatskriverier, retsmøde etc. til.

For mig er der ingen diskussion. Vi sætter de midler af, der skal til for at få sådan en tyveknægt dømt. Vi ved, at det sandsynligvis vil have kostet os i omegnen af 35-45.000 kr., når sagen er færdig. Og dette tab er kun under forudsætning af, at manden betaler det, han igen bliver dømt til. Gør han ikke det, nærmer vores udgift sig de 85.000 kr. på den sag. Vi gør det, fordi tyveri af andres indhold på hjemmesider er noget svineri, der skal standses. Men havde vi ikke haft råd til det, kunne han have fået lov at misbruge vores arbejde ustraffet.

En krølle på historien - der blot gør, at jeg er parat til at køre den sag til ende uanset omkostninger - er, at manden på sin hjemmeside i dag skriver, at vi har gjort det til vores levevej at stjæle andres tekster og derefter påstå, at det er vores tekster, der er blevet stjålet. Den hjemmeside har vi naturligvis sikret os kopi af - og den gør bare vores sag så meget nemmere :-)

Min anbefaling: Har du råd til det, skal du gå efter de tyveknægte, der ikke respekterer Lov om Ophavsret. Og gå hårdt efter dem!

Held og lykke!

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 16:09

Det kan godt nok hurtigt blive dyrt, og der er det som Thomas siger desværre svært at komme efter folk hvis man ikke har nogle penge til at køre en retssag. Håber du vinder sagen (også dig Thomas) så vi kan få sat de tyveknægte til vægs.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:23

Vi vinder den - vi har jo allerede én dommers ord. Og vi har dokumentation for, at vi skrev teksten mere end to år før den kom på hans website. At manden så efterfølgende lægger smædeskriverier online er blot endnu et "søm i hans ligkiste".

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)