Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af østrigsk løn som er lavet via et østrigsk lønbureau

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Aug 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg håber det er ok at jeg kommer med et regnskabsteknisk spørgsmål.

Vi har et datterselskab i Østrig, hvor vi har en enkelt medarbejder som skal have løn hver måned.

Dette foregår via et eksternt østrigsk lønbureau, hvilket er super nemt, men mit problem kommer når jeg skal bogføre denne løn i vores system.

Jeg har netop fået oprettet Østrigs regnskab i vores nye Navision og jeg har ingen historik. Jeg skal derfor bruge hvilke konti de bogfører på i Østrig og hvordan. Hvad der går i resultatopgørelsen og hvad er går i balancen.

Jeg har haft fat i vores østrigske payroll office og vores revisior, men de er ikke til megen hjælp.

Er der mon nogen her der er super skarpe på bogføring af Østrigsk løn?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:05

Du skal nok ha fat i Navision. Faktisk skal man helst ha et regnskabsprogram som kontomæssigt er indrettet til det land man bruger det i. Ofte vil moms og konto plan kunne være helt forskellig fra land til land.

Udgiften til løn og andre udgifter går i resultat - Er der en skyldig del - feks. skat og pension m.m. som først skal betales senere, så går den del i status under skyldige omkostninger og den betalte løn går i status bank - Når de skyldige betales bogføres debet skyldige  kredit bank

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Aug 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:19

Hej John

Mange tak for svar.

Jeg må prøve at tage fat i Navision, selvom jeg burde mene at revisoren i Østrig skulle kunne hjælpe mig.

Vh. Miriam

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23

Mili84:
Jeg må prøve at tage fat i Navision, selvom jeg burde mene at revisoren i Østrig skulle kunne hjælpe mig.
det burde han måske - forudsat han kan læse de forskellige konti = den er på tysk og at der ikke er noget i østrig som er så anderledes, at navision danske kontoplan ikke duer. Generelt kan man ikke bruge en dansk kontoplan ret mange andre steder end Danmark (og til mindre grad sverige) Der vil være masser af punkter og regler som er forskellige

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)