|
Hej Jeg håber det er ok at jeg kommer med et regnskabsteknisk spørgsmål. Vi har et datterselskab i Østrig, hvor vi har en enkelt medarbejder som skal have løn hver måned. Dette foregår via et eksternt østrigsk lønbureau, hvilket er super nemt, men mit problem kommer når jeg skal bogføre denne løn i vores system. Jeg har netop fået oprettet Østrigs regnskab i vores nye Navision og jeg har ingen historik. Jeg skal derfor bruge hvilke konti de bogfører på i Østrig og hvordan. Hvad der går i resultatopgørelsen og hvad er går i balancen. Jeg har haft fat i vores østrigske payroll office og vores revisior, men de er ikke til megen hjælp. Er der mon nogen her der er super skarpe på bogføring af Østrigsk løn? |
Du skal nok ha fat i Navision. Faktisk skal man helst ha et regnskabsprogram som kontomæssigt er indrettet til det land man bruger det i. Ofte vil moms og konto plan kunne være helt forskellig fra land til land.
Udgiften til løn og andre udgifter går i resultat - Er der en skyldig del - feks. skat og pension m.m. som først skal betales senere, så går den del i status under skyldige omkostninger og den betalte løn går i status bank - Når de skyldige betales bogføres debet skyldige kredit bank
vh John Hannover
Bliv gratis medlem