Og hvis jeg nu har er denne kalkulation af mit overskud(løn) så rigtig?
Jeg antager jeg får et overskud på 100.000 kr.
Jeg får en SU på 30.000 kr, som er b-skat - derfor påvirker den vel ingenting når jeg trækker den på bikortet?
Overskuddet i min virksomhed er på 100.000 kr, jeg har et personfradrag på 43.000 kr. Derfor skal jeg betale skat af de resterende 57.000 kr? Hvor overskuddet deles op i 10 rater. Jeg betaler 42% i SKAT inkl. AM bidrag og derfor skal jeg, sådan ca., betale 2.400 kr i skat/md?
hvis SU kører som B skat hos dig - fordi du har forskudsangivet selvstændig virksomhed- så SU IKKE bruger af dit fradrag, så regner du korrekt (om det er 42 eller 43% ialt skal jeg ikke sige)
Det nemme er at gå i forskud i skat og indtaste dine tal og så trykke vis konsekvens, så ser du skatten helt præcist uden at gemme noget. det er en sikker og gratis regnemaskine
Så kan du gemme nå dine tal er korrekte og du kan rette dine beløb for indtægt flere gange under året
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja, det svarer til at have et alm. job hvor du skal betale AM-bidrag og Skat - her er det bare overskuddet i din virksomhed der er lønnen. Så du har samme personlige fradrag.
IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing