Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmering af website

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle 

Jeg har et interessespørgsmål af teknisk karakter.

Er det muligt at programmere hjemmesider, så de altid vises ens,  uanset hvilken browser man anvender?

Jeg oplever ofte, at websites vises forskelligt, hvis jeg skifter mellem Explorer, Firefox, Safari osv.

Eller måske er det blot indstillingerne på min computer, der er sat forkert?

Jeg håber, der er en teknisk-kyndig-amino, som vil oplyse mit, på dette område, uvidende væsen. Wink

På forhånd tak.

Mvh

Anders Thiim

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 13:16

Det skulle ikke være umuligt så længe de generelle HTML standarder bliver overholdt.

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 13:47

Hej thomas,

Du kan programmere dine hjemmesider så de ser ens ud i den gængse browser som, Firefox, Opera, Safari, Internet Explore. En måde, men ikke nødvendigvis, kan være at følge de standarder som er udlagt af W3C http://www.w3c.org

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:48

Det har absolut intet at gøre med om du overholder standarderne, 100% XHTML sider vises ofte vidt forskelligt i forskellige browsere, så der skal specifikt kodes til at det skal se 100% ens ud i alle browsere og det gør selve udviklingsprocessen væsentligt dyerer. 

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 14:04

mcsolutions:

Det har absolut intet at gøre med om du overholder standarderne, 100% XHTML sider vises ofte vidt forskelligt i forskellige browsere, så der skal specifikt kodes til at det skal se 100% ens ud i alle browsere og det gør selve udviklingsprocessen væsentligt dyerer. 

- og det kunne ikke tænkes at hænge sammen med, at browseren ikke fuldt ud understøtter de nye standarder?

<tip mode>

Fordi det er nyt er det ikke altid godt ....

</tip mode>

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:07

Det ændrer ikke på mit egentlige budskab :) Der skal stadig kodes direkte til de enkelte browsere :) 

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 14:14
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

cybermike,  nej, men en måde at gribe sagen an kan være at læne sig op af standarden, og så tilrette , som du selv er inde på løbende.

Men nej, der er ikke nogen bulletproff metode til at bare kode løs, efter en eller anden model, og så forvente at det ser ens ud i alle browsere. 

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 14:15
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

mcsolutions:

Det ændrer ikke på mit egentlige budskab :) Der skal stadig kodes direkte til de enkelte browsere :) 

Kan du ikke give mig et eksempel på et site som validerer 100% og som ikke ser ens ud i IE, Firefox og Safari?

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 15:05

Oxkjær, du misforstår budskabet.

Det er ikke nok at overholde Web Standarderne. Derudover skal der indflettes diverse hacks, som imødekommer Internet Explorer 5, 6 osv. Men er man så fornuftig en udvikler at man overholder Web Standarderne, så vil vedkommende selvfølgelig også sørge for at de individuelle hacks også overholder standarderne. Er det ikke muligt separeres de i eksterne filer.

Tag eventuelt en rundtur på www.cssbeauty.com, besøg et par sites og download deres CSS, så vil du uden tvivl finde det ene hack efter det andet.

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 16:27

Tak for de mange svar!

Det blev en lærerig debat for mig. Smile

Jeg konkluderer nedenstående på baggrund af alle indlæggene - ret mig endelig, hvis jeg tager fejl.

Som udgangspunkt er det vigtigt at programmere i overensstemmelse med de standarder, som W3C angiver, men hvis man skal sikre 100 % den samme visning af et site i alle browsere, så har man brug for yderligere specifik kodning.

Er det korrekt konkluderet?

Mvh

Anders Thiim

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)