Hej Amino Ifølge SKAT kan virksomheder der ikke er momsregistreret købe momsfrit ind i EU, så længe beløbet er under 80.000kr. årligt, hvilket er tilfældet her. Når jeg tjekker mit momsnummer på Europa-Kommissionens side melder den "ikke gyldigt", hvilket vel er forståeligt nok, da jeg ikke er momsregistreret. Jeg antager at forhandlere i udlandet tjekker VAT-nummer inden hver handel, og at de ikke vil sælge uden VAT, hvis ikke nummeret fremstår som gyldigt. Men hvordan køber jeg så momsfrit i EU? Mvh. Anders |
ja forvirrende beskrevet. Den med de 80.000 er jo god nok, men det går jo helt mod, at ingen i EU må sælge til en ikke momsregistreret uden at kunne kontrollere momsen
Det som det givet handler om, at ikke momspligtige virksomheder (ex lønsum) SKAL momsregistrere sig (som skats tekst også siger) ved import fra EU
Normalt vil de så ikke kunne trække momsen fra hvis deres aktivitet er momsfri - men op til 80.000 må jeg så TRO at de kan trække købsmomsen fra med samme beløb som importmomsen uanset aktivitetens momspligt
Jeg er sikker på, at det ikke betyder at du f.eks. som PMV kan købe momsfrit i EU - da du jo ikke kan momsregistrere, men deriod som momsreg i en virsomhed der driver ikke momspligtig aktivitet
VENT på klogere hoveder, men jeg er ret sikker på, at det er sammenhæget
vh John Hannover