Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan der pålægges vare der importeres til danmark?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Endnu lige et spørgsmål til klassen ;)

Jeg står og vil købe nogle service boxes til telefoner, og da de er meget billigere i udlandet vil jeg gerne hente dem hjem der fra!

MEN hvad kan de fortoldes med?
Det er hardware, altså et lille stykke computer der skal tilsluttes usb porten (hvis det er nyttig info) ..

Eneste jeg selv kan komme på er 25% dansk moms der kan lægges oven i? .. men andre former jeg glemmer ?

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 269
Fra  C S Data Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan umiddelbart komme i tanker om følgende omkostninger (hvis det er uden for EU): told, fragt, moms, speditionsgebyrer (aflæsning, opbevaring, fortoldning). Der kan altså godt være nogle andre ting, men tag for alt i verden fat i Told og Skat, hvis du er i tvivl! Der kan også være krav om en importtilladelse fra det pågældende land. Hvis tilladelsen mangler, kan du ikke få udleveret dine varer, men du bliver opkrævet et gebyr af speditøren, da de skal opbevare varerne.

Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvor meget er "told" ?

Nu er det ikke sådan at jeg vil købe et stor lager af noget hjem, men kun en lille pakke på 4kg med 3 sæt i.

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 269
Fra  C S Data Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nåh, det er kun i småtingsafdelingen Jeg troede du var i gang med at købe en container fyldt med dimser til videresalg.


Det er vist at betragte som almindeligt småindkøb, og kræver næppe importtilladelse (medmindre dimserne er meget dyre, da det er beløbet, som er afgørende). Jeg kender ikke toldsatsen, men den er næppe på mere end et par procent. PostDanmark plejer vist at opkræve i omegnen af 60 kr oveni for at udføre arbejdet med at "fortolde" pakken. Hvis du har prøvet at købe bøger/cd''er el. lign. fra USA, så kender du nok rumlen.

Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay, tak.

Vi snakker ikke mere end 3500kr så det går vel an :)

finno .. hvis en kan sige noget mere præcist om de told procenter, så sig endelig til!

Jeg har aldrig før hentet vare fra udlandet på den måde..

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er heller ikke sikker på hvad satserne er. Men jeg har lige købt elektronik til en værdi af 2076 kroner i Hong Kong.

Jeg har tilsyneladende ikke betalt told. Til gengæld har jeg betalt 519 kroner i import moms samt 120 kroner i udlæggelsesgebyr til speditionsfirmaet.

 

Så så længe man køber for relativt små beløb, ville jeg bekymre mig om importmomsen samt gebyr og fragt til speditionsfirmaet. Det er dem der trækker tænder ud!
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej winkings.


Kan næsten forstå der er en unlock boxs du vil købe.

JEG KAN KUN FRARÅDE DIG AT KØBE DEN I UDLANDET !

 

Det skyldes mange grunde.

Den vigtigste :
Du køber et produkt hvor supporten er MEGET vigtigt.  Du får nemlig et brugernavn samt adgangskode til deres server så du kan hente firmware til telefonerne samt boksen. Koden bliver regnet ud fra dit hardware id.
Det findes så mange fakes rundt på nettet. Det en falsk boks med falsk brugernavn du sikkert er i gang med at købe.
Ellers er det en orignal boks med regristeret brugernavn, hvorefter du ikke kan bruge det !

De steder hvor det er sikkert, kan du ikke sparer mere end 100 kroner.
Tror mig har undersøgt det.

 

Går udfra det er en UFS-3 Standalone du vil have fat i.  Ikke køb den uden standalone, da det pisse godt. (Gider ikke komme mere ind på det).

 

Køb den i Danmark, med den danske lovgivning og dansk support.

Mener den koster 2800 Dkr her i landet. Og der kun en leverandør !
Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hehe tak for de gode råd, men har nu styr på det!

 

Ved godt hvad det er jeg køber, har styr på sagerne :)
Har regnet  på det, og der er klart MEGET at spare ved at hente dem hjem ude fra.

 

Dessuden er den danske leverandør et stort rod for tiden .. og har intet på lager.

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)