Kære Amino, samt debatlæser.
Jeg sidder her med nogle spørgsmål jeg søger svar på, samt ønsket om et par råd.
Jeg har ønsket om at opbygge et brand, kort fortalt, og det er i samarbejde med min partner.
Vi har begge to ikke en stor erfaring med udenlandsk handel, dog har jeg en mor som handler med kinesere til hverdag, og netop importere store mængder af produkter, til salg i egen butik. Jeg er 19 år, hvis nogen skulle undre sig.
Mine spørgsmål lyder som følgende:
Er der evt. et alternativ til Kina, i forhold til importering af vores ønskede produkter? - f.eks. en forholdsvist billig, men europæisk leverandør ?
(Herunder snakkes der t-shirts med vores eget design, crewnecks, hoodies, caps, shorts og andet i samme dur)
Jeg har læst mig frem til rigtig mange grundelementer der indgår, når der tales om at handle med udenlandske firmaer / leverandører / fabrikker, og jeg kan godt vikle mit hoved omkring alle de regler og foranstaltninger der skal tages, når der snakkes om at handle udenlandsk for så at sælge samme produkter i Danmark, som ovennævnt.
Vores ønske er at kunne træde vande, så at sige, for at kunne bestemme os for en holdbar, samt kvalitetsdygtig leverandør. Dette er jeg fuldkomment klar over kommer af at prøve sig af, og mærke efter med et antal forskellige leverandører, som leder mig til mit andet spørgsmål:
Er der officielle tillidsmænd på sites som Amino, som kan være et mellemled i kontakten mellem leverandøren i eksempelvis Kina, og gøre processen lettere? (Dette indebærer evt. mennesker som kan kinesisk, og som er en del af processen, ved at være i fysisk kontakt med fabrikken leverandøren benytter sig af)
Mange tak på forhånd!
MVH. Ulrik del Rey