Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette firma (motorsport) regler for moms, sponsorpenge mm.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg overvejer at oprette min egen virksomhed, jeg har en sidebeskæftigelse som racerkører. Lige nu får jeg sponsorpenge, og jeg får næsten nok penge til at dække en løbssæson. Vi snakker udgifter på ca. 50.000kr + moms årligt

Jeg synes derfor det kunne være spændende at gøre det til en virksomhed, ikke mindst for at kunne betale mine omkostninger og momsfrit. Men jeg har lige et par spørgsmål. Vi snakker

1. Lige nu får jeg dækket ca. 60-70% af min sæson via sponsorpenge, så jeg vil som det ser ud lige nu drive virksomheden med røde tal på bundlinjen, hvor længe er dette acceptabelt ?

2. Lige nu får jeg sponsor penge af en virksomhed, og det er et nettobeløb, men hvis jeg bliver cvr. registreret, så er de vel "tvunget" til at betale mig det samme beløb + moms, men momsen kan DE trækker fra, mens jeg så skal betale den til skat, right ?

3. Jeg har allerede fået mit sponsorskab for 2015, men sæsonen er ikke ovre = jeg har stadig udgifter at betale for 2015, men får ingen yderligere indtægt. Kan jeg godt trække momsen fra resten af året, uden at jeg reelt får nogen indtægt før 2016.

Håber jeg har været præcis nok i mine spørgsmål, på forhånd tak.

Mvh...

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)