Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsvundne pakker hos Post Danmark !?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Dianalund
Tilmeldt 20. Jan 07
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Har nu to gange inden for de seneste to uger været ude for, at forsendelser hos Post Danmark aldrig er nået frem. Første forsendelse var en vare til kunde fra min egen webshop sendt som maxibrev, som aldrig kom frem til kunden.

Nu har jeg også en privat forsendelse som aldrig er kommet frem til det respektive firma. Havde købt en gave til min kæreste hos TrendAddict.dk, men da størrelsen ikke passede, måtte jeg sende den retur. Sendte pakken som maxibrev mandag d. 26 november og har snakket med ejer af TrendAddict.dk, Morten Steen, som fortæller at denne endnu ikke er ankommet hos dem dags dato.

Selvfølgelig er der en risiko ved at sende som maxibrev, men når man ikke har den store kapital i et lille nyopstartet firma og som 18-årig iværksætter, så må man jo finde alternativer til Post Danmarks egen pakkepost-priser og prøve at sende billigere end andre for (eller gøre andre tiltag), at komme ind på markedet. Men altså hele to gange på to uger : /

Nogle af jer andre som har været ude for dette ? Noget der sker tit ?

Fra Dianalund
Tilmeldt 20. Jan 07
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 16:24

Beklager at denne blev oploadet i en forkert "kategori".

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:28

Det er snart jul og visse medarbejdere mener de skal have ta´selv gaver i år, fordi Post Danmark sparer gaverne væk til dem i år..

Stort problem med disse fordækte tagselv ansatte..

Moralen er langt nede...

Tilmeldt 5. Feb 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:54

Hej Nicki

Det problem kan jeg godt genkende.

Der var en periode hvor vi tit mistede de breve vi sendte. I starten have vi en lille mistanke om, at det var en måde for kunden at få varen flere gange. Men det blev hurtig til mange forskellige kunder og så røg mistanken over på Post Danmark. Det endte med at vi har fjernet afsender adressen. Vi mister dog stadig et brev engang imellem, men slet ikke i samme omfang.

God Jul

ito

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 23:42

Da vi kørte for fuld drift med vores firma for et par år siden mistede vi ofte maxibreve... ca. 4-6 om måneden.

Vi kan stadigvæk ikke sende checks eller bankbreve som alm. brev - de forsvinder 100% - men hvis vi smider en pakkelabel (og derved forsikret)
kommer de 100% frem!

/Per B. Lauridsen

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:55

Vi sender alle forsendelser som forsikret pakkepost nu. Før i tiden sendte vi alle ordrer under 300 kr. som brev. Men hver gang et brev ikke kom frem, skulle vi sende en ny vare til kunden. Sammenregnet var det en dårlig forretning at sende som brev.

Når et brev bliver væk er der to muligheder:

- måske er der ansatte hos post danmark som »låner« brevene.

- måske er der en gruppe mennesker som ser en god forretning i at bestille varer hos dem som sender som brev - og herefter ringe og sige de ikke har modtaget varen. På den måde får de to varer og kan videresælge den ene eller begge. Har man fundet ud af dette er der jo faktisk en »god forretning« med de mange netbutikker som tør sende som brevpost.... Forleden modtog jeg for 2200 kr. tøj - sendt som brev.... jeg var rystet over at virksomheden turde dette må jeg sige.

Så jeg er varm fortaler for at vi alle vender kunderne til, at Post Danmark rent faktisk (desværre), tager penge for at bringe pakker ud :·)

Mange hilsener Helle 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 09:47

Som en lille sidebemærkning til når I sender pakker eller for den sags skyld julekort eller fødselsdagskort, så sørg for at sende dem så anonymt som muligt. Ikke noget med masser af flag, klistermærker, stort tillykke skrevet på kuverten.

Alt det gør brevet meget mere attraktivt overfor de uheldige elementer hos Post DK.

Ligeledes hvis I sender penge (selvom det ikke er tilladt ifølge Post DKs regler) så sørg for at lægge indholdet ind i sølvpapir, så det ikke er muligt at gennemlyse kuverten og se indholdet/pengene.

Det hjælper lidt på forsvundne breve ifølge min erfaring som postbud. 

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)