Hej alle. Jeg har overvejet, at lave logoer og andet grafik til hjemmesider. Jeg forventer ikke, at have en omsætning, som overstiger 50.000kr årligt, så moms skal jeg ikke betale. Jeg er under 18, og har derfor et frikort, som lyder på 30.000kr årligt. Er der mulighed for at forhøje mit frikort? Hvis jeg tjener 30.000 kr årligt, skal jeg vel stadig betale am bidrag? Hvis jeg tjener over 30.000kr årligt, skal jeg så indberette det på tastselv, og så regner SKAT selv ud, hvor meget jeg skal betale i skat? Tak på forhånd. |
du er under 18 og har ikke CVR og så er der to muligheder:
Du laver noget som privat person for en anden privatperson som så bør betale over netbank og du skal skrive hele beløbet i rubrik 15 i forskud og i selvangivelse
Du laver som CPR arbejde for et firma med CVR og så skal firmaet altid indberette det de betaler dig til skat som bidragspligtig B indkomst. Beløbet skal så automatisk være at se i rubrik 12 i din selvangivelse, men du har pligt til at kontrollere det er korrekt og ellers give firmaet der betalte besked om at du SKAL indberrette. Du kan selv indberette i forskud i rubrik 12 (men ikke skive i selvangeilse rubrik 12 da der er pligt til indberetning fra arbejdsgiveren)
Op til dit fradrag er brug, er det som du skriver AM bidrag på 8% du betaler, og derefter ca 43% ialt, skat og AM bidrag samlet
venligst John Hannover