Hej Aminoer, Jeg har nu været i kontakt med blomsterbranchen gennem et stykke tid. Hver gang jeg stiller spørgsmålet om de nedskriver de blomster der ikke bliver solgt, som fx snitvarer der bliver for gamle, potteplanter der visner eller på anden måde bliver usælgelige, er svaret: Nej/ nej det er for besværligt. For mig er det en stor undren? Nu har jeg ikke selv kørt en virksomhed, så jeg har ikke selv stået for at nedskrive varer (er oprindeligt uddannet indkøber inden for konfektion). Men jeg tænker bare; Der må da være en del penge at hente, eller er det virkelig for besværligt? Nogen der kan bidrage med erfaringer eller deres mening om dette? På forhånd mange tak! De bedste hilsner, Maria |
Det synes jeg også lyder mystisk - men gad vide om de overhovedet har deres blomster inde over lagerstyring eller om de bare har alle indkøb som en udgift - og så giver nedskrivning jo ikke mening for dem. De burde så som min. jo faktisk gøre lager op ved regnskabstide - og om de gør det aner jeg jo ikke
vh John Hannover