Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhverv og licenser

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 06:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har for kort tid siden åbnet min egen lille virksomhed, og i den forbindelse er jeg igang med at kigge på Microsoft software.

Noget der undrer mig meget er, at adskillige webshops skriver, at disse produkter kun henvender sig til private forbrugere. Og dette gælder for Microsoft Office og Windows produkter.

Skal man som erhvervsdrivende købe specielle licencer - kan man ikke gå ud og købe en alm. Office pro. og anvende den på sin PC i virksomheden? For mig virker det bare en smule forvirrende.

Mvh

~B~

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 07:54

Forskellen på de forskellige Vista versioner og Vista Business versionerne er (hovedsagelig) at business versionerne understøtter specielle funktioner der er nødvendig hvis det benyttes sammen med Microsoft servere.

For Office versionerne er det vist tale om samme produkt, men forskellige licenser hvor Home versionen 'kun'  må benyttes til privat brug.

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Tilmeldt 22. Nov 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:56

Ja okay

Det vil altså sige at der intet er i vejen med at investere i pro. versioner til sin virksomhed.

Jeg takker for det hurtige svar Big Smile 

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Skrevet kl. 21:05

Fra Humlebæk
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:39
Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Skrevet kl. 21:22

Nu blev der jo spurgt til MS Office, men jeg syntes faktisk at Open Office er et rigtig godt produkt.

Hvad bruger i derude som maniklient, når i benytter OpenOffice?

Fra Humlebæk
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:06

Jeg bruger Thunderbird, som jeg synes sikkerhedsmæssigt er bedre end Microsoft outlook...

Ud over det findes både thunderbird, firefox og open office installeres på en extern usb disk og startes op derfra. det har den kæmpe fordel hvis din maskine skal geninstalleres pga virus eller at Windows er blevet træt (som det jo gør) så har du alle dine dokumenter på den eksterne harddisk. Ud over det kan du sætte disken i en hvilken som helst PC og starte dine programmer uden at der kommer data på PC'en...

Finn P.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)