Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bill Gates visdomsord til unge i High School :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Bill Gates recently gave a speech at a High School about 11 things they did not and will not learn in school . He talks about how feel-good, politically correct teachings created a generation of kids with no concept of reality and how this concept set them up for failure in the real world.  
Rule 1 : Life is not fair - get used to it!

Rule 2
: The world won't care about your self-esteem. The world will expect you to accomplish something BEFORE you feel good about yourself.

Rule 3
: You will NOT make $60,000 a year right out of high school. You won't be a vice-president with a car phone until you earn both.

Rule 4
:
If you think your teacher is tough, wait till you get a boss.

Rule 5
: Flipping burgers is not beneath your dignity. Your Grandparents had a different word for burger flipping: they called it opportunity.

Rule 6
: If you mess up, it's not your parents' fault, so don't whine about your mistakes, learn from them.

Rule 7
:
Before you were born, your parents weren't as boring as they are now. They got that way from paying your bills, cleaning your clothes and listening to you talk about how cool you thought you were. So before you save the rain forest from the parasites of your parent's generation, try delousing the closet in your own room.

Rule 8
:
Your school may have done away with winners and losers, but life HAS NOT. In some schools, they have abolished failing grades and they'll give you as MANY TIMES as you want to get the right answer. This doesn't bear the slightest resemblance to ANYTHING in real life.

Rule 9
: Life is not divided into semesters. You don't get summers off and very few employers are interested in helping you FIND YOURSELF. Do that on your own time.

Rule 10
:
Television is NOT real life. In real life people actually have to leave the coffee shop and go to jobs.  

Rule 11
:
Be nice to nerds. Chances are you'll end up working for one.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 22:34

Det er så sandt som det er sagt.
Jeg tror der er mange unge mennesker i denne verden, der kunne bruge sådan en opsang.

P.S. Jeg er specielt vild med regel nr. 11 :)

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 22:36

Martin Thorborg:

Rule 11
:
Be nice to nerds. Chances are you'll end up working for one.

Rule 11 skulle lige med .. hehe

PS: Ja jeg kunne os bedst lige rule 11 :-) ..

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:36

Har altid godt kunne lide en omskrivning af regel 11:

Rule 11: Be nice to assholes. Chances are you'll end up working for one.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:35
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 08:27

Uanset hvem ophavskvinden/-manden er, synes jeg det er fucking cool sagt.

Især faldt jeg også over regel nummer 11 :) *thumbs up til alle nørder* 

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 08:36

Rule 6 : If you mess up, it's not your parents' fault, so don't whine about your mistakes, learn from them.

Der er en god sandsynlighed for, at ens mønstre er noget man har med hjemmefra, men skyld er uinteressant, det interessante er hvad man gør med sine fejltagelser - og tit er man nødt til at gøre sig fri af sine forældres mønstre for at kunne gøre andet end at blive ved med at fucke up...

Rule 8: Your school may have done away with winners and losers, but life HAS NOT. In some schools, they have abolished failing grades and they'll give you as MANY TIMES as you want to get the right answer. This doesn't bear the slightest resemblance to ANYTHING in real life.

Jeg anser i høj grad mig og mine virkesomheder som RL og jo, vi har afskaffet vindere og tabere - frygt og konkurrence virker, men det danske skolesystem har jo for længst bevist at det ikke er måden at skabe mennesker der tænker selv - og hvis Danmark skal overleve i den fagre nye verden så skal vi have højtuddannede medarbejdere der kan tænke selv og være med til at udvikle og forbedre i alle trin og på alle niveauer.
Når vi så har udviklet kan vi sende tegningerne til kineserne som kun kan gøre det de får besked på - de har nemlig en skole hvor tabere og vindere er ekstremt hårdt trukket op.

Resten er helt i top, men skal jeg vælge mellem to mennesker der begge vil sætte skub i folk, så foretrækker jeg til enhver tid Nikolaj Moltke Leth som motiverer i stedet for at piske og skræmme.

Intentionen er den samme, men resultaterne er milevidt fra hinanden.

Mette

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 08:39

Nåå ja:

Rule 1 : Life is not fair - get used to it!

Pis og papir, livet er HELT 100% fair - men nogle mennesker er ikke fair. Det lyder som om BG f.eks. ikke synes han behøver at være fair - nu skal han have hævn for de drillerier han blev udsat for i skolen på grund af hans briller.

Mette

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 08:40

Som modgift til en bitter mands ord, får i lige den her:

Anerkendelse
Du skal vide:

• at du er noget
  • at du er lige så meget som os
  • at du er ligeså klog som os
  • at du er ligeså god som os
  • at du ved lige så meget som os
  • at du duer til noget
  • at du må gerne le ad os
  • at vi godt kan lide dig
  • at vi kan lære meget af dig
Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 09:28

tak til BG for et godt grin - der er bestemt sandhed i udtalelserne, selvom de er lidt hårdt trukket op - men overdrivelse fremmer forståelsen. Ens ansatte burde læse nr. 3 igen og igen :)

og tak til Mette for et positivt lys på livet :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)