Hej.
Jeg har startet et ivs og skal muligvis ansætte en person. Nu, er der jo rigtig mange regler for alting og synes ellers at jeg har læst godt på det hele men er nu alligevel i tvivl. Skal jeg som mulig kommende arbejdsgiver, være medlem af Dansk Arbejdsgiverforening? Er der noget lovkrav om dette?
Nej slet ikke. Det er helt frivilligt om du vil være medlem eller ikke. Du skal være arbejdsgiver registreret i CVR og følge lønregler og lave ansættelses papirer, men der er ikke krav om medlemskal af arbejdsgiverforening. Hvis din ansatte er organiseret i faget, så kan det dog være en fordel ved evt. diskussion/konflikt
Du skal ha den ansatte forsikret i arbejdsskadeforsikring - og det skal du også for dig selv som ejer, uanset løn rent lovpligtigt i IVS derimod
det tror jeg alle har faktisk - Jeg bruger Gjensidige i to fald hvor jeg forsikrer ejer med den lovpligtige i IVS og ApS - de var billigst de par gange jeg checkede - husk den også er lovpligtig for dig selv som ejer, uanset løn eller andet :)
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg ved ikke om det er lidt frækt at kaprer en andens tråd her, men ved du tilfældigvis hvad for en § du refererer til (med hensyn til arbejdsskadeforsikring værende lovpligtig) ? Jeg kontaktede erhvervs styrelsen som ikke vidste noget om det og henvist derfra noget forsikrings afdeling ved statens administration et eller andet, de havde ingen lovpligtige forsikringer hos dem og henviste til at jeg kan spørge min kommune om det ved hvad det handler om...
Jeg tror skam 100% på dig men undre mig over de ikke ved noget om det ved erhvervs styrelsen.
Jeg ved ikke om det er lidt frækt at kaprer en andens tråd her, men ved du tilfældigvis hvad for en § du refererer til (med hensyn til arbejdsskadeforsikring værende lovpligtig) ?
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Jep til § 48 og 49 og årsagen er kort forklaret, at direktører i selskaber altid anses som ansatte, uanset de får løn (hvad de jo kunne tage hvert 3 år om de ville) og derfor skal der altid være tegnet lovpligtig arbejdsskadeforsikring for disse. Dette gælder også selv om man evt kun ejer et holding. Dette med holding er også med i http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/arbejdsskadeforsikring.html hvor styrelsen besvarer et klart spørgsmål om holding
Undladelse vil medføre en bod der normalt udgøres af det som er sparet under alle år + dobbelt op. Jeg TROR ikke der er langt til at der skal ske auto kontrol af forholdet, da styrelsen allerede har regel om at alle der framelder, via deres forsikringsselskab skal opgives til styrelsen som nu frameldt. Næste huk er givet kontrol af tilmeldingen (eller man kunne sende opkrævning til alle nye selskaber for at undgå nogen falder ved siden af) DOG er det ikke lovpligtig, hvis man som udlænding ejer dansk selskab og ALDRIG udfører arbejdet for selskabet fra Danmark. Aldrig skal tages helt bogstaveligt
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER