Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reservere penge på kundernes konti

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle.

Jeg ville blot høre, om nogle ved, hvordan man rent teknisk reserverer penge på kundernes konti. De køber noget online, men pengene bliver kun trukket hvis visse omstændigheder falder på plads, ellers bliver de refunderet. Ellers trækkes de på et givent tidspunkt.

Nogle der har erfaring med den slags? Kan man selv trykke på en knap og trække pengene, eller skal man smide en dato ind i et system eller lign?

En erfaring eller to modtages med kyshånd.

Mikael.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:10

Det kommer vist meget an på, hvilket firma du benytter tl håndtering af dine betalinger. Men som udgangspunkt er det min erfaring, at man ved de fleste systemer skal ind manuelt og trække pengene, men det skulle ikke undre mig, at det andet kunne laves, hvis disse "omstændigheder" ikke er for vidtgående...

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 20:24

Omstændighederne er ganske harmløse. Pointen i det her tilfælde er, at folk kun betaler, hvis omstændighederne går i mål. 

En manuel løsning ville umiddelbart være fin, men hvis man pludselig snakker flere hundrede kunder, som enten skal have penge refunderet eller trukket, tænker jeg at en automatiseret løsning ville være optimal.

Hvem skal man henvende sig til, for at få hjælp til den slags? Findes der virksomheder der tilbyder den slags løsninger? 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:49

Mikael:

Omstændighederne er ganske harmløse. Pointen i det her tilfælde er, at folk kun betaler, hvis omstændighederne går i mål. 

En manuel løsning ville umiddelbart være fin, men hvis man pludselig snakker flere hundrede kunder, som enten skal have penge refunderet eller trukket, tænker jeg at en automatiseret løsning ville være optimal.

Hvem skal man henvende sig til, for at få hjælp til den slags? Findes der virksomheder der tilbyder den slags løsninger? 

Der er strengekrav til de firmaer, som håndterer betalingerne, så harmløs er et vidt begreb, bare så du ved det...

Det tager ikke lang tid at acceptere/annullere betalinger manuelt...

Du skal have fat i de forskellige firmaer, der håndterer betalingerne for at høre, hvad de tilbyder, og hvad du kan/må lave af evt løsninger...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:57

som udgangspunkt er det som jeg læser det, en type escrow du vil ha - måske en Escrow "light" men i alle fald vil en sådan jo normalt ha en del administration som skal sikre, at pengene ikke bare frigives på forkert grundlag. Det er der mig bekendt ikke systemer der kan - give betaler en egentlig sikkerhed mod førtidig betaling eller betaling uden levering har findet sted. Normalt vil man skulle gennem escrow i en bank eller hos advokat eller andet, L/C måske som udløses via airwaybill eller andet er alternativ, men til massebetalinger, ikke egnet. Det du så skal, er vel mere simpelt en betalingsformidler som ikke kan udløse betaling før modtager er har fået varen - og der findes jo i paypal visse garantier for den der betaler, hvis du skal ha noget gratis

Lad vide hvad du evt finder ud af

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 20:57

Fashion-Seller:

Mikael:

Der er strengekrav til de firmaer, som håndterer betalingerne, så harmløs er et vidt begreb, bare så du ved det...

Det tager ikke lang tid at acceptere/annullere betalinger manuelt...

Du skal have fat i de forskellige firmaer, der håndterer betalingerne for at høre, hvad de tilbyder, og hvad du kan/må lave af evt løsninger...

Det vil jeg gøre. Tusind tak for hjælpen :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:12

Cookie - John Hannover:

som udgangspunkt er det som jeg læser det, en type escrow du vil ha - måske en Escrow "light" men i alle fald vil en sådan jo normalt ha en del administration som skal sikre, at pengene ikke bare frigives på forkert grundlag. Det er der mig bekendt ikke systemer der kan - give betaler en egentlig sikkerhed mod førtidig betaling eller betaling uden levering har findet sted. Normalt vil man skulle gennem escrow i en bank eller hos advokat eller andet, L/C måske som udløses via airwaybill eller andet er alternativ, men til massebetalinger, ikke egnet. Det du så skal, er vel mere simpelt en betalingsformidler som ikke kan udløse betaling før modtager er har fået varen - og der findes jo i paypal visse garantier for den der betaler, hvis du skal ha noget gratis

Det er en funktion, som ligger i betaling gateways, som hedder Capture. Den bruges til kortbetalinger online, hvor et fysisk produkt skal sendes, da loven foreskriver, at man først må trække pengene på kundens kort, når varerne er afsendt :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:30

Fashion-Seller:
Det er en funktion, som ligger i betaling gateways, som hedder Capture. Den bruges til kortbetalinger online, hvor et fysisk produkt skal sendes, da loven foreskriver, at man først må trække pengene på kundens kort, når varerne er afsendt :)
ja den er jo let nok - hvis eneste forudsætning der skal opfyldes er, at der er sendt en vare. Hvad er det som udløser betalingen - sælger den der bekræfter sendt - eller noget mere sikkert?

Hvis der skal mere kontrol til - at det ER den vare i pakken som det skal være osv - og at den fysisk ER sendt (ala escrow eller L/C) så findes der ikke noget automatik vel - eller?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)