Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk reklamationsret som udenlandsk virksomhed.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa. 

Jeg sidder med et møbelfirma i Indonesien som ønsker at starte webshop i Danmark. Produktet er et bestillingsprodukt og er derfor ikke dækket af den danske fortrydelsesret så vidt jeg kan forstå, men jeg er i tvivl om vi skal yde dansk reklamationsret? Er der en som kender reglerne i forhold til reklamationsret ved køb fra et 3.land? 

Venlig hilsen

Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46646
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:08

I dansk webshop er det dansk reklamationsret (svarer overordnet til EU) helt uanset hvor varen er fremstillet. Om du kan være fri af den afhænger ikke af om shoppen skal bestille den i et andet land. KUN hvis hvert enkelt produkt KUN fremstilles direkte efter specifikationer/tegninger fra kunden er det muligt at undgå. Bestiller man noget efter billede, eller samler af div dele, så gælder reklamationsretten fuld ud - uanset hvor varen sendes fra (og ret besværligt for kunder at håndtere indfortoldning og moms osv fra Indonesien ved bestilling på dansk side vil jeg hævde)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:24

Tak for svaret :) 

Jeg vil give dig helt ret i det vil være meget bøvlet for kunderne med told, moms osv. Derfor går jeg også og overvejer om et datterselskab var vejen frem, fordi vi så kunne betale alt der hedder told og moms. Dette ville gøre det nemmere for kunden og vi kunne opgive de fulde priser på hjemmesiden så kunden ikke får nogle ubehagelige overraskelser. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46646
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:15

ja jeg tror et dansk selskab der står for importen og dermed kundekontakten vil give større salg - så det lyder helt rigtigt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)