Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil droppe dem fordi de ikke har lavet noget, kan jeg det?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 15. May 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har fået et problem, som jeg håber i kan hjælpe mig med. 

I oktober 2014 fik jeg en god idé og købte et domæne, for at kunne bygge en unik hjemmeside

Den unike hjemmeside kan jeg ikke lave selv, og jeg fandt et IT firma, som lovede at hjælpe mig.

Jeg er selvfølgeligt glad for at de vil gå med på min gode idé, da jeg tidligere har mødt en masse nej, i forhold til gode idéer.

Glad var jeg, og skrev en forretningsplan med dette firma, hvor jeg beskrev en andel af 30% til dem og 70 % holder jeg selv.

I forretningsplanen står der hvad de skulle arbejde med og hvad jeg skulle arbejde med for, at bringe denne hjemmeside frem i lyset.

Forretningsplanen er sendt til dem på mail.

Der er ikke underskrevet nogen kontrakter m.m. på noget  tidspunkt, alt har været aftalt mundligt. 

Vi aftalte, mundligt, at de skulle hoste, mit domæne og bygge siden op til at den kunne bruges til start-up og udvikle siden løbende (står i forretningsplanen)

Vi aftalte mundligt at de skulle stå for markedsføring af siden og lave animations-videoer som skulle fortælle om siden.

De lavede kun en forside og et par undersider i worddpress, hvor jeg så fik login koder til siden for, at bygge siden op med kontakt, regler og vilkår som er på næsten alle andre hjemmesider m.m.  

Januar måned var denne siden lavet

De har lovet mig en masse, men er ikke kommet med meget.

For to måneder siden (i maj 2015) holdte firmaet og jeg et møde, hvor de lovede at siden kørte om senest én uge.

Dags dato (27. juli 2015) er der ikke rettet et eneste komma på siden..

Jeg har ikke kontaktet dem efter sidste møde, for to måneder siden, da jeg ikke mener at jeg kan bruge dem til noget mere..

Jeg ønsker at finde nye samarbejdspartnere, men skal lige af med disse først.

Hvordan gør jeg det ?

Jeg ønsker ikke at de skal komme og kræve 30 % af firmaets indtægt, når det kommer op at køre og tjener mange penge.. 

Det skal siges til sidst, at jeg personligt har arbejdet rigtigt meget (mange timer) med denne idé og har holdt mange møder med forskellige mennesker. 

Alt er klart til at sætte igang, da mine arbejdsogaver er fuldført i forhold til deres (som beskrevet i forretningsplanen)

Kan jeg bare droppe dem vev at sende dem en opsigelse eller skal der advokat på, eller hvordan..

Håber virkeligt at i kan komme med gode råd.

Jeg uddyber gerne, hvis der kommer spørgsmål.. 

/Hallandson

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47207
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45

Det hele vil jo stå og falde med beviser for hvad der er aftalt. Der vil det jo være til deres fordel at de faktisk har lavet noget - også selv om alt for lidt i dine øjne - uden betaling, for hvorfor skulle de det, uden en aftale om et eller andet

De vil stå ret godt i en evt tvist og du skal lade være med at lave noget sådan i mundtlige aftaler. Om du vil prøve at se hvordan det går at opsige - er op til dig. En advokat kan kun råde her, der er ikke noget konkret at gøre, ud over at diskutere hvad der var aftalt mundtligt. Det duer helt enkelt ikke at betale folk 30% af værdien i en fremtidig virksomhed ved at at lave mundtlig aftale, og det hænger du nu i desværre

vh John Hannover

Fra 3000 Helsingør
Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:58

Hvis vi skal prøve at være lidt konstruktive her, så forslås venligst herfra :

- lav et forlig hvor samarbejdspartnerne for et engangsbeløb _skriftligt_ opgiver alle fremtidige krav. De er sikkert tilfredse med bare et mindre beløb - fordi verden er fuld af opgivne projekter, hvor man får absolut intet. Det vil helt sikkert koste mindre end hvad en advokat tager for bare at løfte telefonrøret.

- genforhandl måske aftalen - detaljeret skriftlig. Fordi 30% til dem motiverer måske ikke tilstrækkeligt selvom de ikke indrømmer det åbent. Og en mindre procentdel til dig af noget stort er måske bedre end en stor procentdel af intet.

- eller... skriv til dem at du opgiver projektet fra din side - at samarbejdet er afsluttet - med 14 dage fra deres side til at gøre alle krav gældende. Start forfra med ny forretningsplan, nyt domæne som de ikke har rørt, med program kode/tekster de ikke har bidraget til osv. De kan stadig forsøge at kræve penge - ligesom uvedkommende mennesker med softwarepatenter på alt muligt. Men det bliver ikke rigtig anderledes.

Jeg er sikker på at andre kan forslå meget bedre løsninger. Men det er altså mit ydmyge forsøg på konstruktivt input.

32147432

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)