Netbutikker og andre, der overtræder lovgivningen, risikerer at blive mødt med et påbud fra Forbrugerombudsmanden. Forbrugerombudsmanden har netop udstedt påbud til fem internetbutikker, som havde ulovlige vilkår om fortrydelsesret. Hjemmesiderne indeholdt blandt andet ulovlige vilkår om, at Du kan læse resten af artiklen her: http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pressemeddelelser/paabud/ Læs også: Forbrugerombudsmanden politianmelder 10 internetbutikker Stof til eftertanke... Venlig hilsen, Christian |
Effektiv Markedsføring:Hjemmesiderne indeholdt blandt andet ulovlige vilkår om, at
- specialfremstillede varer ikke kunne fortrydes,
- omkostninger til levering ikke blev tilbagebetalt ved fortrydelse,Jeg troede netop at til kunden specialfremstillede varer ikke kunne fortrydes, samt at kunden selv skulle betale for fragten ved fortrydelse.Det betyder så at hvis jeg sælger symaskiner og vil udkonkurrere alle min konkurrenter, så opretter jeg en helt masse ordrer hos dem på symaskiner der skal specialfremstilles, og fortryder indenfor 14 dage købet. Hvorefter jeg kræver pengene for varen samt for returfragten tilbage.Det er da en fantastisk måde at dræbe sine konkurrenter på.Dejlig lovgivning vi har (hvis jeg forstår det rigtigt).