Hejsa Jeg har lige et spørgsmål om opsigelse af en kontrakt hvis nogle derude har forstand på det. Jeg er ved at sælge min forretning og der har jeg lavet en salgs/formidlings aftale med en erhvervs mægler men jeg er bestemt ikke tilfreds med mægleren så derfor vil jeg opsige vores samarbejde. I kontrakten står der følgende: DENNE AFTALE ER GÆLDENDE I MINIMUM. 4 MDR. OG DEREFTER GÆLDENDE INDTIL DEN OPSIGES MED 2 MÅNEDERS SKRIFTELIG VARSEL TIL OPHØR DEN FØRSTE I MÅNEDEN.. Så mit spørgsmål er følgende, er kontrakten gælden i 4 måneder eller 6 måneder? Kan jeg først opsige den når de 4 måneder er gået og så er der 2 måneders opsigelse (6 månder total). Eller kan jeg godt allerede efter 2 måneder opsige den så den ophør efter de 4 måneder? (4 måneder total) Vh hr jensen |
Den kan tidligst siges op når de 4 mdr er gået og så med 2 mdrs skriftligt varsel til den første i en måned hvilket faktisk vil give 3 mdr ekstra. Normalt vil det dog accepteres, hvis du siger op den 1. i måned 5 til ophør den 31 i måned 6 - men den kan være tricky, og den 2 allerede i måned 5 vil du ikke længere kunne nå at give to fulde måneders varsel til udløb måned 6 - og så kan den tidligst løbe ud ult. måned 7
Jeg ville nok turde fastholde opsigelse den første i måned 5 til udløb den sidste i måned seks
vh John Hannover