Nej så vil man tage udgangspunkt i normal forventet leveringstid. Men du skriver selv, at du har meldt ud, at du ikke magter opgaven, dermed er tidshorisonten irrelevant, da opgaven ikke bliver færdig, selvom du så havde et år med den udmelding...
Det hjælper ikke, at du siger sådan noget, faktisk stiller du bare dig selv dårligere. For opgaven bliver ikke løst, selvom din mail så var hacked, og dermed er du i status quo...
Hvad kan man bruge en 85% færdig hjemmeside til? Stod jeg i din kundes situation, og jeg havde brugt 5-10-15-20 timer på det, så ville jeg heller ikke bare accepterer, at der kommer en besked om, at opgaven alligevel ikke kan færdiggøres. For hvem skal så kompensere alle de timer, som jeg skal bruge på ny. Du vil sikkert have det præcist på samme måde, hvis du havde købt noget...
Jeg er normalvis enig i meget hvad du skriver, men jeg synes du er meget hård ved Kim hér.
Som jeg forstår det hele, så var der oprindeligt aftalt en hjemmeside som Kim skulle udvikle for en kunde. Prisen var lav, sandsynligvis fordi kunden ikke havde specifikke krav til hvordan den skulle udformes, men sikkert blot hvad den skal indeholde og hvordan den overordnet skal se ud. Kim har sikkert nogle standard procedurer og templates han arbejder ud fra, hvis en kunde bare skal have noget nemt, pænt og billigt. Ellers er det i min optik slet ikke realistisk at levere en hjemmeside til 4000 kroner. (Vi ville aldrig kunne lave én til den pris)
Undervejs i processen får køber pludselig den idé at den skal udvikles over et specifikt tema, som aldrig har været på tale før. Jeg sidder selv med Wordpress til dagligt, og hvis en kunde ønsker en side bygget over et specifikt tema, så kan opgaven (og dermed prisen) være af et helt andet omfang end hvis vi må kode den ud fra hvad vi selv har speciliseret os i. Der er oftest et ordentligt læs dokumentation man skal sætte sig ind i, og der løber hurtigt mange timer på.
Det svarer lidt til at man kører sin bil på værksted for at få monteret en radio, uden at nævne yderligere. Halvvejs i processen ringer man ind, og fortæller at det skal altså lige være en speciel model XYZ som er importeret fra Fijiøerne - en radio som ingen i værkstedet har set før, eller aner hvordan skal monteres uden at de har læst 350 siders dokumentation. Og så bliver du skide sur fordi prisen ikke er den som oprindeligt aftalt, for de lovede jo det kun kostede 5000 kroner for at sætte en radio i...
Jeg håber I finder en løsning som I er tilfredse med.
Hård? Jeg prøver bare at fortælle ham, at han har en lorte sag. Jeg har da intet personligt skrevet i mit indlæg, ikke en gang kritiseret eller andet. Bare skitseret, hvordan modparten let kan få ret i en retssag...
Sidste del af dit indlæg er gætterier. Hele forløbet er jo ikke beskrevet nogen steder, derfor forstår jeg ikke lige, hvorfor du skriver det som svar til mig? Hverken du eller jeg ved, om det du har skrevet har hold i den konkrete sag...
|