Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B-Skat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Skive
Tilmeldt 17. Jan 14
Indlæg ialt: 189
Fra  Eveningstar Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er selvstændig men har mulighed for at arbejde for et andet firma dog på ikke med muligheden for at sende dem en faktura hver månede.

Men hvordan gør jeg med SKAT?? hvor mange % skal jeg af med og er det B-Skat??

Hilsen

Bjarne

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 21:19

Waddup, jeg betaler også B-skat, og jeg regnede mig frem til at jeg betaler 46% af min indkomst. (før top-skat)

Du skal indberette i rubrik 12 eller 15 som honorarer.

Men det er sgu nemmere bare at kontakte Skat, og så fortælle dem helt præcist hvad du laver, så kan de nok bedre hjælpe dig..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:22

Evening Star:
Jeg er selvstændig men har mulighed for at arbejde for et andet firma dog på ikke med muligheden for at sende dem en faktura hver månede.

tror der er noget galt i sætningen men:

Hvis du ikke kan sende dem en faktura og det ikke er selvstændigt arbejde i forhold til dem så er det alm løn og a-skat

Du kan ikke få penge gennem dit firma på anden vis end gennem faktura og hvis det er samme aktivitet som du har firma med moms registreret for, og samme type arbejde, så bør du ikke begynde at tjene noget uden om uden moms

Hvis du så mener det er selvstændigt som ikke har med firmaet at gøre = ren honorar arbejde - så må du jo køre det som CPR person og så skal den momsregistrerede som betaler dig (med eller uden faktura - en aftale kan også bruges) indberette beløbet til skat som bidragspligtig B indkomst, og du skal så kontrollere, at beløbet står korrekt i årsopgørelsen rubrik 12 - samt forskudsregistrere i rubrik 12 så din skat, på ca 44% ialt betales automatisk

Du må ikke som person modtage penge fra et CVR registreret firma uden dette indberetter til skat http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skive
Tilmeldt 17. Jan 14
Indlæg ialt: 189
Fra  Eveningstar Skrevet kl. 22:42

Hej John

Nej de vil have at jeg kommer på deres lønnings list for de timer jeg arbejder for dem.

Hilsen

Bjarne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07

Evening Star:

Hej John

Nej de vil have at jeg kommer på deres lønnings list for de timer jeg arbejder for dem.

Hilsen

Bjarne

Jamen så er det jo nemt  så laver de jo lønbilag og indberetter til a-skat og skatten trækkes efter dit skattekort helt automatisk. Det kan være med en lidt mindre % end korrekt - det vil afhænge af din forskudsregistrering (bare forskudsregistrer lønnen) men ialt vil det være ca 44% inkl. am bidrag

no problemos

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)