Jeg er i gang med at opstarte webshop. I denne forbindelse har jeg lagt mærke at mange andre webshops benytter selve domænenavnet som virksomhedsnavn (altså MED .dk .com osv.)
Virksomhed i selskabsform (IVS, ApS, A/S) giver visse rettigheder til virksomhedsnavnet. Domæneendelsen har mig bekendt ingen betydning.
Der kan dog være nogle der vælger domænenavnet som virksomhedsnavn, hvis der findes enkeltmandsvirksomheder eller I/S'er med samme / næsten samme navn.
Du kan bruge IVS i enden af din virksomheds navn.
I nogle formelle sammenhænge skal det bruges (offentlige registre osv).
Du kan sagtens bruge .dk (eller .com) som en del af virksomhedsnavnet.
Det afhænger af hvad du har lyst til.
I nogle tilfælde kan det give god mening at bruge, hvis domænet er en stor del af virksomhedens identitet.
Hvis det er en webshop og det i daglig tale vil være brug af hjemmesidenavnet, så giver det godt mening.
F.eks. Hvis du altid omtaler din virksomhed (lad os kalde den billigesmøger.dk) - så det en kan det være smart at præsentere virksomheden som billigesmøger.dk i stedet for blot billige smøger.
Og dermed kan du jo så nemt kalde den: billigesmøger.dk IVS
Senere så billigesmøger.dk ApS osv.
Håber den lange smøre gav mening.
Go' vind :)
Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!
Du kan bruge IVS i enden af din virksomheds navn. I nogle formelle sammenhænge skal det bruges (offentlige registre osv).
nej da - det skal ALTID fremgå - navn IVS eller navn ApS og gør det ikke det, kan kreditorer kræve personlig hæftelse af ejer så uha - altid IVS eller ApS med efter navnet i ALLE sammenhæng og ikke kun i "nogle formelle sammenhæng" UHA
Det er et meget farligt fejlråd at give her.
Jeg kender folk her fra Amino som har vundet sager mod ejere af ApS der ikke betalte, fordi ApS ikke fremgik af f.eks.. brevpapir eller faktura.
-----------------
Så længe du trådstarter, har IVS efter det, må du bruge domænenavn med .dk eller bare navnet - Det er en smagssag. JEG synes det lyder tosset med navn.dk IVS men omvendt kan det jo henvise bedre til en webshop. Synes dog aldrig jeg ser det brugt