Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække det fra i SKAT?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg driver et dansk website som skriver nyheder. Alt fra underholdning til lidt om vejret osv.

Kan jeg rejse en tur til grækenland og spørge grækerne om situationen og hvad de tænker om det, skrive en artikel om det på mit site og så trække hele turen inkl mad, hotel, fly osv fra i skat?

Er der nogen begrænsninger, eller andet jeg burde vide?

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47196
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kan vise overfor skat at hele formålet var ren forretning og vise, at det giver resultat, så er forretningsrejser fraragsberettigede. 

Ud fra din beskrivelse, tror jeg det er meget svært,at vise, at hele formålet var forretning og målet som kravet er, var overskud

Meget vil afhænge af hele dit nyhedssite. Er det stort nok, har læsere nok, er den type artikler en typisk del af sitet, har det overskud nok, til at en rejse til grækenland som journalist kan forsvares ud fra overksuds målsætning, eller ikke.

Mener skat ikke det, så vil du blive sat i skat af beløbet - og i bedømmes det som snyd, også bod, og det med skat i alle fald, synes jeg man kan frygte klart her. 

Vil du være sikker, så hør en revisor som evt kan udforme spørgsmål til bindende svar fra skat. Det kan du også selv, men det er svært

Fradrag er ikke altid med facitliste men vurderes ud fra en samlet bedømmelse af flere forhold som også gennemgået i den generelle del i min Ebog Fradrag http://startup-linkguide.blogspot.dk/2015/06/fradrag-i-virksomheder-og-selskaber.html som også har specifikt punkt om rejser

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)