Mit bedste forslag vil være at lave den om til noget som søgemaskinerne rent faktisk kan få noget brugbart ud af. Får du overhovedet nogen hits fra den kant?
Selve designet er vel for den sags skyld fint nok...
Tillykke med jeres nye design, om end der måske er lidt bøvl med om det rammer plet.
Hvis jeg forstår hvad det er I beskæftiger jer med, må jeg desværre også erkende, at der er nogle ting, jeg ikke umiddelbart synes passer til jeres målgruppe.
Indlæsningen af siden sker som i et computerspil eller på et internationalt website. Der står "loading"
i stedet for "indlæser" eller noget i den stil. Allerede der kunne jeg
nemt kommme i tvivl om det er det rette sted jeg er havnet. Syntagmebrud kaldes det vist, når man ikke skriver konsekvent på dansk eller engelsk, eller konsekvent med store eller små bogstaver for den sags skyld :)
Jeg bliver mødt af et billede af en mand i mørk jakke der vender ryggen til mig. Det opfatter jeg ikke som værende positivt, selvom det selvfølgelig er til for at vise jeres firmalogo. Det er ikke ligefrem en velkomst med åbne arme.
Den tilhørende tekst er ikke specielt læsevenlig. Jeg kan ikke sætte fingre på præcis hvad det er, der gør det.
Når jeg så går videre ind på siden og vil læse om et område jeg finder interessant, så bliver jeg mødt med meget lidt information. Om det skyldes at siden er helt ny ved jeg ikke, men det er ikke optimalt.
Hvis jeg vil kopiere noget af teksten fra hjemmesiden, fx et telefonnummer eller en email-adresse, er jeg ikke i stand til at gøre det. Et stort minus efter min mening.
De runde hjørner boksen har, når man klikker på et fagområde, er ikke lavet godt nok. Hjørnerne er enten lidt for tidligt afsluttet eller har en for grov kant. Fx når man går fra den lodrette side til den vandrette, i venstre hjørne, kan man se, at figuren bliver for hurtigt vandret. Før afrundingen egentlig er afsluttet.
Ved mange af siderne for fagområderne, er der meget spildplads. Det må man kunne optimere.
Farvevalget kan jeg ikke se det logiske i og slet ikke den måde det bruges i logoet, når man er forbi den første velkomstsside. Logoet gør sig langt bedre, som det er trykt på jakken med lyst på mørkt.
Idéen med billederne i stedet for traditionelle links er meget god, men der er for mange samlet lige ved siden af hinanden.
Siden er ikke optimal at se på i skærmopløsningen 1024px x 768px, der trods alt benyttes af hele 42,8% af danske internetbrugere.
Grundlæggende er sitet meget anderledes opbygget, men i det her tilfælde mener jeg ikke det er noget plus! Stilarten passer efter min personlige mening og erfaring ikke til målgruppen.
Jeg er ked af de mange negative ting, men jeg håber du/I kan bruge det som noget konstruktivt.
Vi har haft en mand, til at kører SEO på siden for os.. i ca. 2 uger nu... Synes nu det går meget godt, på nogle af vores søgeord og søgesætninger, i forhold til før! (da var vi slet ikke til at finde nogle steder!)
"Fik du noget tekst på din egen side vil du opleve at det går noget nemmere med at få hits på dine søgeord. "
hehe :-) Nu er jeg jo ikke nogen SEO ekspert.. men det er jeg
godt klar over! - og nej :-) det er ikke mig selv, men en anden som står for SEO - har mere end rigeligt at se til i forvejen.........................
og den anden side som du omtaler........ er også en jeg ejer, "men ikke en jeg driver"... - og ja linkbuilding er en væsentlig faktor i dette tilfælde! men det er da også SEO, ik?
Vi har valgt at beholde designet - og ang. søgemaskiner og placering på google.dk - så ligger vi ok på følgende søgninger (indtil videre :- ): ..................... Husk siden er lavet i Flash!