Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idéer til et dotcom navn a la Kazaa, Joost eller Skype

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 06
Indlæg ialt: 165
Fra  VildMedBryllup Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kreative Amino´er

Hjælp mig med at finde det rette firmanavn og dotcom domæne.

Jeg skal igang med at lave lidt om i min virksomhed struktur, og vil derfor også skifte navn.

Indtil videre har min virksomhed heddet A2B Communication, hvilket er fint og beskrivende, men det er meget langt, og ikke så fikst ifht et godt domæne navn. desuden er der også en del andre virksomheder rundt om på kloden der hedder det, så nu går jeg med tanker om at lave et helt nyt firmanavn der ligger godt i munden, og som egentlig ikke har nogen betydning, andet end det som jeg i fremtiden vil brande det til.

Min virksomhed udviklinger webværktøjer der forbinder folk, eller kommunikere imellem folk på nettet.
Pt. drejer det sig om www.alt-til-din-fest.dk som kører i 11 lande.
www.estate-connect.com der er globalt.
og meget snart www.GoodInvitation.com, som ligeledes er globalt.

En vigtig detalje er at det pågældende navn, skal være ledigt som et dotcom domæne.
Jeg har f.eks. kigget lidt på navnet www.BamBoom.com, det kan jeg rigtig godt lide. Men det er allerede købt af en domæne haj, som vil have 12.000 for det, og de penge vil jeg sådan set godt ofre, men det er jo bare lidt tosset, når jeg nu har et helt hold af kreative Amino´er i ryggen, der garanteret kan foreslå et ligeså godt navn, som bare er ledigt.

Eller hvad? Geeked

Casper Grønbjerg
www.MyGoodParty.com

Fra Randers
Tilmeldt 3. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 17:30

Jeg vil da godt prøve.

Har skrevet alt hvad der falder mig ind og alle navne er bestemt ikke lige gode :-) Har desuden ikke undersøgt om domænerne er ledige.

kaboom.com

katjav.com

boombang.com

wullibulli.com

wubwub.com

wuuub.com

hooola.com

Indrømmet, kreativ er jeg ikke men vender nu alligevel tilbage så snart hovedet finder på mere.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 17:34

Moost.com

Moob.com

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 09:06

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Randers
Tilmeldt 3. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 16:06

Moskjær Marketing:

Du kan jo prøve en Web 2.0 Domain Name generator Smile

Det var ikke en tosset ide' - Så det har jeg prøvet for dig Smile

Fandt frem til følgende spændene og særdeles anderledes navne:

Demido.com

Skyre.com

Mypedia.com

Gevee.com

Yado.com

Skydoo.com

Skyzz.com

Tilmeldt 2. Apr 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:57

Hejsa,

Nu har jeg lidt erfaring indenfor området, har hjulpet flere firmaer i USA (hovedsageligt Los Angeles) bl.a. med ændringer i deres markedsføringstrategier. Der starter jeg oftest med at give firmaet ny energi med et mere catchy navn (hvis det behøves) som er utrolig væsentligt ved markedsføring, men tilføjer også ændringer/opstramninger i andre dele af virksomhedens "ansigt".

Men nok om det.... jeg har siddet og brainstormet i nogle timer og fundet det du søger :-)

yamooza.com

YaMooZaa

YamooZa

YaMoOzA

Ved at ændre bogstaverne efter behov (som foroven) giver det en unik og karakteristisk udstråling i et logo. (min favorit er den nederste "skrivemåde")

Navnet har den styrke at man får den "first impression" at det allerede findes ! Det i sig selv er et positivt tegn da folk/potentielle kunder hurtigt tilknytter navnet/firmaet som noget bekendt og trygt. En anden ting er at det kobinerer flere af de allerede meget populære navne som Yahoo, Kazaa, Mozilla uden at træde nogen over tæerne.

Normalt har jeg det princip at jeg arbejder "gratis" i starten og fortæller pågældende virksomhed mine ideer og visioner og dermed min garanti for en "win-win" situation da jeg ikke tager betaling før det viser sig at gavne virksomhedens image (og dermed omsætning). Det vil sige at hvis de derefter ønsker at benytte mine ideer og have mig til at markedsføre/tlføje nye ændringer til virksomheden kræver jeg enten fast betaling eller provision alt efter situationen. 

Indtil videre har jeg + 80% i sales improvements udelukkende hos amerikanske virksomheder:-) har ikke så meget erfaring med det danske marked men ser et stort potentiale da det efter min mening er ALT for urørt på flere områder. Jeg håber ikke at jeg lyder for kæphøj men jeg ved lidt om hvad jeg snakker om og håber du kan bruge ideen, jeg vil meget gerne hjælpe - naturligvis uden betaling ;-)) Vi er her jo trods alt for at hjælpe hinanden.

mvh Thomas

TeeVee 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 06
Indlæg ialt: 165
Fra  VildMedBryllup Skrevet kl. 18:24

Hej Thomas og de resterende indlæg

Tak for jeres inputs

Jeg indgik i forhandlinger med ejeren af BamBoom.com og fik presset ham en lille smule ned.

Så jeg er nu den officielle ejer af www.BamBoom.com for ca 11.200.
Det er jeg egentlig ret glad for.

Casper Grønbjerg
www.MyGoodParty.com

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)