hej kære skatte guruer håber i kan give mig mere ro i kroppen, jeg har læst og læst og ringet til skat og gud hver mand men er sku ikke blevet ret klogere :-) jeg er lige startet som webcam model og selvom det er igennem en side så er man selvstændig og skal selv sørger for at betale skat af pengene man tjener, 1: jeg har fået af vide at jeg skal registrere mig som virksomhed og det har jeg så gjort på virk.dk som persnolig ejet mindre virksomhed (PMV) så kan vi starte der har jeg gjort det rigtige ved det??? 2: jeg har fået af vide jeg skal oplyse det jeg forventer at tjener i rubrik 221 ( nystartet virksomhed?) er dette også det rigtige at gøre?? 3: skal til info sige at beløb aldrig kommer i nærheden af de 50.000kr det er udelukkende som fritids fornøjelse (hobby) 4: hvis jeg kommer til at sætte beløbet alt for højt i forhold til det jeg faktisk tjente , for jeg så ikke bare penge tilbage i skat? håber i kan hjælpe eller bekræfte jeg gør det rigtige for det er en jungle for ensom mig at finde rundt i :-) |
Det er vel B-indkomst du skal betale, mener det er rubrik 12 eller 15 (honorarer). Og til den forskudsopgørelse du opgiver, så skal du prøve at ramme så tæt på som muligt. Hvis du tjener mindre end hvad du forventede, så får du penge tilbage fra skat, men derimod, hvis du tjente mere, skal du også betale det resterende.
Hvor gammel er du forresten?