Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksport og told regler ved salg til USA

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har det sidste snart et år arbejdet på en webshop, hvor jeg vil sælge niche varer til USA. Ikke fordi det er hemmeligt, men ønsker ikke at komme nærmere end på produktet lige nu .-)

Har ellers læst nettet og amino tynd for told og eksport regler, ved eksport til USA, men synes ikke at blive klogere. Den anden dag skulle jeg så læse op på lidt regler, og ser til min rædsel at fx Ilse Jacobsen ikke kan komme ind på det amerikanske marked pga høje told regler.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg står lidt i stampe 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Regler afhænger helt af om du skal forestå fortoldningen i USA eller om du overlader dette til din kunde.  Toldsatsen afhænger af vare type og varens oprindelsesland. Grunden til Ilse Jacobsen er hårdt ramt er fordi hendes gummistøvler er produceret i et land som USA har pålagt en høj toldsats.   Ønsker du at kende den amerikanske toldsatsen på dine produkter er skal du kende den eksakte varekoden på  de forskellige produkter samt oprindelsesland. 

Som Eksportør skal du i øvrigt ikke opkræve dansk moms af de vare du eksportere til USA.  

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 22. Jul 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine varer er ligesom Ilse Jacobsen produceret i DK. Vil det sige at jeg også vil blive ramt af den høje toldsats?

Hvor finder jeg denne varekode?

Den danske moms har jeg styr på :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Nobel:
Mine varer er ligesom Ilse Jacobsen produceret i DK.

Mig kendt er hendes støvler, som var problemet ikke produceret i Danmark men et land udenfor EU.   

Varekoden må du søge i Toldtariffen, hvilket ikke nødvendigvis er helt let.  Men da du er så hemmelighedsfuld omkring dine produkter er det jo svært at hjælpe dig ;-)https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=170970 

 

Ravn

Tilmeldt 22. Jul 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er tale om danske design klassiker, i form af møbler og bolig inventar. Så mere hemmeligt er det ikke ;-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)