Da jeg snart skal på ferie i Spanien overvejer jeg at købe et Apple Watch med hjem til firmaet så vi kan "hit the ground running" og være klar med apps/kompatibilitet når det engang udkommer herhjemme. Betaler i så fald med firmaets kreditkort, dvs. ikke et privat udlæg. Men hvordan er det med momsen på sådan et køb?
1) Skal jeg overtale Apple Store til ikke at opkræve moms på fakturaen? Det har de vel en process om, enten så gør de eller så gør de ikke, uanset hvilke forklaringer jeg måtte komme med.
2) Skal jeg bare sørge for at få firmanavn (og CVR nummer) påført fakturaen, så kan det trækkes fra herhjemme som på normalvis, pga. EU-magi ?
3) Eller ligesom #2, bortset fra at man skal igennem en hulens masse bøvl for at søge momsrefusion direkte fra Spanien osv?
2 det kan du prøve - at få det uden moms mod at skulle sende dem bevis for, at du har taget uret ud af spanien og ind i DK men jeg ved slet ikke om det virker for firmaeer
3 hulens masse bøvl - og du får ikke momsref for ting du køber på den måde sådan som for ex hotel o.l.
4 få dem til at sende uret hjem til din firmaadresse som al anden import fra EU til dit CVR nummer og angiv importmoms helt som for alt andet
vh John hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER