Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet enmandsprojekt - hvordan med betaling?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
jeg er lige i opstartsfasen af noget som kan blive til et firma. Lige nu er det kun mig, med mine egne penge.

Jeg har oprettet en separat "firma" konto og overført en startkapital til den, men jeg har ikke noget betalingskort tilknyttet. Så når jeg køber services på nettet (fx. hjemmeside) så har jeg brugt mit eget dankort, så pengene hæves fra min egen konto. Efterfølgende overfører jeg et tilsvarende beløb fra firma-kontoen (med samme posterings-tekst).

Er det en god ide (for en nystartet biks)?

Venligst,
Jan Gundtofte-Bruun

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

I princip er alt private penge, men det kan lette at ha to konti. Det du skyder ind sker via status og det du hæver via status og ingen af dele har spor betydning for skat. Du bruger mellemregning - privat indskud eller hævning - i status

Læs gerne om den slags i min Ebog om personlig virksomhed, for der er meget du skal vide om private indskud og andet - og det kan du let tilegne dig der og bruge den som opslag https://www.saxo.com/dk/personlig-virksomhed-enkeltmands-is_pdf_9788740489989  god vinde med virksomheden - du skal ha dit CVR tilknyttet den konto du bruger, som evt ekstra tilknytning hvis den er personlig, som NemKonto

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)