Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag i A-Skat eller ej?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg er "ny" på den vis at jeg agter at starte en butik ved siden af mit normale arbejde.

Jeg har hørt at man kan få fradraget driftsomkostninger i sin a-skat.

Vil det sige at jeg kan trække fx butiksleje fra?

Er der nogen der ellers har tips/råd i denne forbindelse? 

Det vil være en god måde at starte for mig. Jeg tør imidlertid ikke hoppe ud i det og senere få et skatesmæk.... 

vh Asger

Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 09:05

Hej Asger

Du kan fratrække de udgifter, du har i forbindelse med drift af butikken, herunder også husleje, hvis du har lejet dig ind i lokaler.

Dit over-/ underskud medregnes i din personlige indkomst, på samme måde som din A-indkomst.

Du er velkommen til at kontakte mig for nogle flere opstartstips, hvis du har behov for det.

Mvh

Tom

Tilmeldt 27. Nov 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:58

Hej Tom og alle andre. Tak for svaret. Dejligt med hjælp og råd.

- Dvs. at jeg faktisk kan have butikken "gratis"  hvis lejen trækkes fra i skat :-)

- Men skal jeg betale alm. indkomsskat af evt. overskud, B-skat eller blot moms?

- Og hvad nu hvis der ikke er overskud, vil skattefar så ikke sige at den ikke går?

- Og er det smartere for én som mig at leje istedet for at låne til køb af en butik? 

Jeg kan oplyse at jeg agter at sælge skind-punge/tasker og accessoris importeret fra asien.

vh

Asger

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 20:49

1. Man kan ikke sige du får lejen gratis. Du trækker det fra i de indtægter du har. dvs. du betaler for det før skat.

2. B-skat og moms

3. Hvis der aldrig rigtig kommer gang i butikken. Kan det godt ske skattefar vil se nærmere på det.

4. Det kommer an på dine forventninger og om du har råd til det. Har du råd til det, så hvorfor ikke.

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 19:28

Du skal være opmærksom på, at det er en betingelse for du kan få fratag for et eventuelt underskud, at der er tale erhvervsmæssig virksomhed. Det kræver efter praksis, at virksomheden er professionelt anlagt.

Et underskud i den erhvervsmæssige virksomhed kan anvendes til fradrag i lønindkomsten efter AM-bidrag. Hvis du tjener kr. 20.000 i løn pr. måned skal du betale 8% i AM-bidrag svarende til kr. 1.600. Et underskud fra virksomheden kan modregnes i de resterende kr. 18.400.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)