Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilstrækkeligt kapitalberedskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Har et ApS og har altid mindst DKK 80.000 stående på en bankkonto. Det er et tilstrækkeligt kapitalberedskab, som dækker mine udgifter.

Overvejer nu, at købe en ETF med 3741 forskellige statsobligationer for DKK 50.000, da banken giver 0 % i renten på det kontante indestående.

ETF'en er let omsættelig, men mit indestående i kontanter vil så, undertiden, komme under 50.000. 

Imidlertid vurderer jeg, at jeg stadig overholder kravet om et tilstrækkeligt kapitalberedskab.

Har jeg ret i det?

Altså, kan en del af kapitalberedskabet udgøres af fx statsobligationer?

/anders

NB. Beklager kategorien - kan kun oprette spm. under "alt det andet"

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:02

ja så længe de er taget til aktuel kurs kan de sagtens helt som varelager og alt muligt andet - de er vel tilmed hurtige at realisere 

Lige nu må vi så nok ikke håbe der er for mange Græske imellem. Rent nysgerrigt - hvad er det for en EFT og er den valgt ud fra rente eller sikkerhed eller kombi - i et evt faldende obl. marked kan 0 rente jo hurtigt være afløst af minus rente

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 18:25

Hej John,

Der er tale om, at jeg vil købe for: 

DKK 70% NYSE: BNDX 3758 forskellige obligationer (blandede), gennemsnitlig løbetid 7,4 år, omkostninger 0,20 % p.a.

DKK 30% NYSE:   BND 7477 forskellige obligationer (blandede), gennemsnitlig løbetid 5,6 år, omkostninger 0,08 % p.a.

Havde tænkt mig, at de bare skulle stå indtil ApS'et opløses engang. Ingen ambitioner om afkast over inflationsraten!

/anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:16

tak for orientering. Du er jo ikke forpligtet til at ha pengene stående cash - de må gerne være i varer og andre værdier, men ja jo også i de papirer

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)