Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handels Sikkert på Alibaba

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Odense C
Tilmeldt 30. Jun 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ganske kort:

Jeg har oprettet en virksomhed samtidig med at jeg har importregistreret den.

Virksomheden har til formål at købe større varepartier hjem fra Kina og sælge dem i DK - Hvordan jeg sælger det er underordnet i denne tråd.

Tingene jeg bestiller er ikke kopivarer, men originale.

Jeg håber at kunne få nogle professionelle svar på følgende:

Hvordan kan man sikre sig bedst muligt ikke at blive røvrendt igennem køberen over Alibaba? Er det via betalingsmetoden Escrow? I så tilfælde hvorfor, og er der nogle der eventuelt kan hjælpe med en mindre guideforklaring?

Hvordan kan man sikre sig at varerne hurtigst muligt kommer igennem det danske toldvæsen? Den første bestilling jeg lavede, beholdte det danske toldvæsen i over 2 uger før de gav lyd, og jeg vil helst ikke stå i samme dilemma igen.

Hvordan vil processen være mest sikker i forhold til bestilling af større varepartier fra Kina?

Er der andre vigtige elementer jeg skal tage forbehold i før jeg bestiller større varepartier hjem?

Jeg håber der er nogle professionelle hoveder der kan give mig et basalt indblik i de ovenstående spørgsmål.

På forhånd tak.

Simon Holst

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:49

alibaba har det problem, at det er ikke de store fabrikker men en stribe underleverandører og varen kan skifte uden man har bedt om det - da de skaffer fra nyt sted hvis en kilde løber tør. Du kan ikke være stensikker på, at en leverance er prøvesvarende og heller ikke at næste er helt som den første.

Første opgave er derfor at være stensikker på din leverandør. Taler vi større partier ville jeg ikke vælge alibaba (ebay i princip)

Escrow - fin løsning - evt paypal - eller betal efter modtagelse via faktura hvis det bliver fast forhold og større partier

Bed sælger sætte kopi af faktura som skal svare helt til dit køb og din betaling i beløb og alt - i en plastperm uden på pakken og tydeligt angive dit CVR som modtager

se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/import-fra-uden-for-eu-helt-kort-basis.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Haslev
Tilmeldt 7. Oct 14
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 22:50

Hej Simon

Betal via paypal hvis det er muligt. Så er der størrere sikkerhed for du får pengene igen, såfremt noget skulle gå galt.

Husk at tjekke anti dumping satsen på varerne du bestiller.

Fra Odense C
Tilmeldt 30. Jun 15
Skrevet kl. 22:54

Hej mads

Kan du uddybe termet anti dumping satsen? 

Fra Odense C
Tilmeldt 30. Jun 15
Skrevet kl. 22:58

Hej John

Jeg har læst din blog og den var til stor hjælp for at få bedre indsigt i termer som importregistrering, told og importmoms - Stort plus!

Vil Escrow ikke være den bedste løsning i forhold til at Alibaba er underleverandører? For så vidt jeg har forstået er fordelen ved Escrow at man først sender pengene helt afsted til kunden når man har modtaget varerne og set sig tilfreds med dem...

Hvis Alibaba er som du siger, en side for underleverandører, og dermed kan man ikke altid være stensikker på, at leverancen er prøvesvarende - Hvordan finder jeg så frem til kilden? Der burde "guffet" da egentlig ligge, samtidig med en mere konkurrencedygtig pris.

Tak for godt svar John

Simon

Fra Haslev
Tilmeldt 7. Oct 14
Skrevet kl. 23:07

Antidopingtold er en told, der er indført for at hindre, at landes indenlandske producenter bliver udkonkurreret af udefrakommende producenter, som prøver at komme ind på det indenlandske marked ved at dumpe priserne.

Fra Odense C
Tilmeldt 30. Jun 15
Skrevet kl. 23:11

Det giver meget god mening.
Hvilken ekstra omkostning vil antidoping kunne sætte på? Og hvor kan jeg tjekke op på de her satser?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12874
Skrevet kl. 23:14

Cookie - John Hannover:
Bed sælger sætte kopi af faktura som skal svare helt til dit køb og din betaling i beløb og alt - i en plastperm uden på pakken og tydeligt angive dit CVR som modtager

Det giver normalt ingen mening at skrive CVR nr. på pakken/ godset, da alle andre end Post Danmark vil have startet toldbehandlingen før godset når Danmark. Normalt vil godset blive frigivet få timer efter det er ankommet til Danmark.  Hvis dit gods har ligget 14 dage i tolden må det være Post Danmark som har forstået fragten.

Antidumpningstold er en ekstra toldsats som bruges til at forhindre lande i at dumpe prisen på visse vare. Toldsatset kan ramme enkelte producenter, geografiske område, eller produkttyper. Satsen er typisk meget høj f.eks 50 % eller mere.

Fra Haslev
Tilmeldt 7. Oct 14
Skrevet kl. 23:17

Jeg har selv oplevet en antidumping procent på 27%. De kan godt være meget højere.

Jeg ved man kan ringe til told og skat og få dem til at se på det.

Fra Odense C
Tilmeldt 30. Jun 15
Skrevet kl. 23:18

Hvad mener du med at PostDanmark har forstået fragten?

Alt det med dumpingtold er forsrået, men hvor kan jeg se hvilke varer der er ekstra høje satser på? Og burde det ikke kun være danske varer når du siger at det er for at silre ar indenlandske produkter ikk skal blive udkonkurreret?

Simon

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)