Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arb.markedsbidrag

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har modtaget en opkrævning fra SKAT på "restarbejdsmarkedsbidrag04" pålydende kr. 2.684,-

Hvordan kan det lade sig gøre, når min virksomhed har givet negativt resultat? Er det ikke en fejl fra SKAT?
 
 
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du betaler også arbejdsmarkedsbidrag af almindelig lønindkomst, herunder feriepenge. Så det er ikke sikkert, at skattevæsenet tager fejl.  Men spørg dem.

:-)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er måske værd at bemærke at du ikke kan modregne underskud af selvstændig virksomhed i din lønindtægt ved opgørelsen af grundlaget for arbejdsmarkedsbidrag. Hvis du har haft lønindtægt ved siden af bliver der derfor beregnet arbejdsmarkedsbidrag af din lønindtægt. Men som almindelig A-skatteyder vil der normalt ikke fremkomme nogle restbidrag, i og med at arbejdsgiveren altid indeholder 8% af lønindtægten.

Når du først får opkrævningen nu kunne man have en formodning om at det skyldes at Told/Skat har ændret din skatteansættelse/din lønindkomst. Det vil du i givet fald have fået besked om inden (høring), og du vil så også have modtaget en ny årsopgørelse.   
  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 06:47
Hvor mange stjerner giver du? :
[QUOTE]Dato: 2/14/2006 12:10:58 AM Forfatter: Skat & Råd
Det er måske værd at bemærke at du ikke kan modregne underskud af selvstændig virksomhed i din lønindtægt ved opgørelsen af grundlaget for arbejdsmarkedsbidrag.
 
- Det ved jeg. Grunden til jeg nævnte underskuddet, var for at illustrerer at jeg ikke skylder SKAT noget arb.markedsbidrag i forbindelse med min virksomhed. For vi er vel enige om at jeg ikke skal betale arb.markedsbidrag, hvis jeg ikke har haft positivt nettoresultat i min virksomhed, ik?
 
 Hvis du har haft lønindtægt ved siden af bliver der derfor beregnet arbejdsmarkedsbidrag af din lønindtægt. Men som almindelig A-skatteyder vil der normalt ikke fremkomme nogle restbidrag, i og med at arbejdsgiveren altid indeholder 8% af lønindtægten. 
 
- Det er nemlig det jeg har. Jeg har haft lønindtægt ved siden af, og arbejdsgiver har opkrævet løbende amb.
 
 
Når du først får opkrævningen nu kunne man have en formodning om at det skyldes at Told/Skat har ændret din skatteansættelse/din lønindkomst. Det vil du i givet fald have fået besked om inden (høring), og du vil så også have modtaget en ny årsopgørelse.&nbsp
 
- Men burde virksomheden så ikke trække et tilsvarende større amb?
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Bemærk, at man også skal betale AM-bidrag af eksempel fri bil eller telefon. Hvis du fra din virksomhed har fået dette stillet til rådighed vil skattevæsenet sandsynligvis beregne AM-bidrag for det.

Men det kan du se på din årsopgørelse.
 
Hilsen Jakob
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

vi er vel enige om at jeg ikke skal betale arb.markedsbidrag, hvis jeg ikke har haft positivt nettoresultat i min virksomhed, ik?

Jo forudsat at vi taler om et underskud eller et 0 resultat før renter. Er der overskud før renter betaler du arbejdsmarkedsbidrag af det.
 
Jacobs pointe med fri bil og telefon er meget god men på den fri bil indeholdes arbejdsmarkedsbidraget løbende på samme måde som lønnen. Dvs. det burde ikke udløse en restance. Den fri telefon koster kun 240 kr. i bidrag om året.   
 
Man kan stadigvæk undre sig over at opkrævningen først kommer nu. Den sidste med om virksomheden så ikke skulle trække en større del forstår jeg ikke lige 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/16/2006 11:07:32 PM Forfatter: Skat & Råd

vi er vel enige om at jeg ikke skal betale arb.markedsbidrag, hvis jeg ikke har haft positivt nettoresultat i min virksomhed, ik?

Jo forudsat at vi taler om et underskud eller et 0 resultat før renter. Er der overskud før renter betaler du arbejdsmarkedsbidrag af det.
 
-det er der ikke!
 
Jacobs pointe med fri bil og telefon er meget god men på den fri bil indeholdes arbejdsmarkedsbidraget løbende på samme måde som lønnen. Dvs. det burde ikke udløse en restance. Den fri telefon koster kun 240 kr. i bidrag om året. 
 
Jeg har hverken haft tlf. eller bil i forbindelse med mit arbejde!
 
Man kan stadigvæk undre sig over at opkrævningen først kommer nu. Den sidste med om virksomheden så ikke skulle trække en større del forstår jeg ikke lige

- Det jeg mener er, at hvis jeg har en større bruttoløn, vil mit AMB fra min arbejdsgiver vel naturligt også stige i beløbsstørrelse? 8% af 20.000 = 1.600   8% af 30.000= 2.400. Tænkt eksempel... Når indtægten stiger, stiger størrelsen af de 8%.
 
 
 
 
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
og når indtægten stiger indeholdes der tilsvarende mere i arbejdsmarkedsbidrag. Dvs. det burde ikke betyde noget på bundlinien.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 2/17/2006 8:43:17 PM Forfatter: Skat & Råd og når indtægten stiger indeholdes der tilsvarende mere i arbejdsmarkedsbidrag. Dvs. det burde ikke betyde noget på bundlinien.

 
-  Det er derfor jeg ikke kan forstå skrivelsen fra SKAT. Jeg har skrevet til dem, men har ikke modtaget noget svar retur endnu.
 
 
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 02:12
Hvor mange stjerner giver du? :
 Det eneste råd jeg kan give dig er at ringe og spørge dem hvordan det er opstået og hvad det vedrører. Som sagt kunne jeg have en ide om at de har foretaget en regulering, men det er kun gisninger.  Så kontakt dem og lad os høre hvad de siger.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)