Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arb.markedsbidrag

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 2/22/2006 2:12:14 AM Forfatter: Skat & Råd Det eneste råd jeg kan give dig er at ringe og spørge dem hvordan det er opstået og hvad det vedrører. Som sagt kunne jeg have en ide om at de har foretaget en regulering, men det er kun gisninger.  Så kontakt dem og lad os høre hvad de siger. 

 
- Så har jeg langt om lnge hørt fra SKAT. Sikke en forklaring de kommer med.
 
De skriver til mig, at jeg ikke har indsendt min selvangivelse (hvilket jeg har, og  til tiden) og da de ikke har modtaget den, har du antaget jeg har haft et overskud pålydende kr. 50.000,- i min virksomhed, som jeg skal betale arb.markedsbidrag af. Og beløbet er ikke kr. 2.684,- nu, men over 6.000,-   Sikke en gang lort at fyre af...
 
De har ikke engagn bedt om at se mit regnskab, og jeg har gjort det jeg skal. Jeg har haftet underskud pålydende ca. kr. 6.000 og det skal de have til gennemgang nu. Det der er mest grotesk, er at jeg kun kan gøre som de siger, selvom jeg har haft sendt mine papierer op, fordi eller vil de trække pengene fra min lønindkomst. Jeg kan intet gøre.....
 
Jeg har virkelig lyst til at trække dem hele vejen igennem det langhårede system.
 
 
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
6.000 kr. kan vist ikke gøre det hvis de har takseret dit overskud til 50.000 kr. Der er også noget der hedder skat (medmindre du ikke har anden indkomst).
 
Det er vel ikke andet end at du sender en kopi af regnskabet til dem igen, og de kan så eventuelt bede om at se det underliggende materiale.
 
En enkelt ting: Hvis du kommunikerer med dem på samme måde som du skriver her, kommer du nok ikke så langt.  Tal fornuftigt med dem og glem det med at trække dem op i systemet. Det er ikke hvad det handler om her.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/22/2006 10:08:03 PM Forfatter: Skat & Råd
6.000 kr. kan vist ikke gøre det hvis de har takseret dit overskud til 50.000 kr. Der er også noget der hedder skat (medmindre du ikke har anden indkomst).
 
SKAT har angivet kr. 6.250,- inkl.procent tillæg.
 
Det er vel ikke andet end at du sender en kopi af regnskabet til dem igen, og de kan så eventuelt bede om at se det underliggende materiale.
 
- Ja, det har jeg gjort, endnu en gang.
 
En enkelt ting: Hvis du kommunikerer med dem på samme måde som du skriver her, kommer du nok ikke så langt.  Tal fornuftigt med dem og glem det med at trække dem op i systemet. Det er ikke hvad det handler om her.

- Jeg bliver da irriteret over de ikke har styr på deres ting. Det er mine penge de leger med, og det er mig der skal stille med dit og dat inden for tidsgrænser de sætter, eller vil de hæve pengene via min lønindkomst. Det er det jeg syndes er en trussel, som ikke har sin berretigelse.
 
Jeg har haft 2 flabede medarbejdere fra SKAT i telefonen, som jo sidder og er fløjtende ligeglade med hvordan de taler til mig, og hvad der sker med mine penge. Den sidste samtale jeg har haft med dem, startede de med at fastholde deres krav på kr. 6.250,- uden at bede om regnskab eller andre bilag. Først da jeg igen forklarer at jeg ikke har haft et overskud, men underskud, giver de mig en mulighed at aflevere mit regnskab.
 
Det handler om at behandle hinanden med respekt, og være "kunderne" behjælpelige. Jeg betaler min skat, som alle andre danskere, og derfor skal en instans som SKAT, være behjælpelig med sager som disse. 
 
Jeg bliver skuffet over at folk der sidder og har med sådanne sager at gøre. Men SKAT´s medarbejdere kan jo være ligeglade. Det går jo ikke udover dem.... - Kunne jeg vælge at være kunde i et andet "skatteselskab" havde jeg valgt dette. MEN, det er ikke lige muligt.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jo men husk bare på at det er menneskeligt at fejle og det gælder også i Skats systemer. Man kunne så bare ønske sig at det ikke skete så tit

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Og det skete i de dage....

 

... netop nu, at SKAT har sendt mig et brev, hvor de fortæller at de afslutter sagen, og sender mig en redigeret årsopgørelse for 2004.

 

Ovenstående læser jeg som om de indrømmer de har fejlet ved at true med sagsanlæg i lange baner, sende girokort i strakkevis for noget jeg ikke skal betale.

 

I mit 4. brev i denne sag, opremser jeg at jeg har gjort alt det SKAT har bedt mig om indtil videre. Foruden de 4 breve, indsendt det samme regnskab 3 gange, fordi de har fjumret det væk Det virker bare utroligt, at der skal så meget til.

 

Det der skræmmer mig mest, er at SKAT har truet mig med at holde penge tilbage fra min løn.Derfor er skatteborgerne dømt tabere i deet her spil, allerede inden det er gået igang. Jeg kan INTET gøre. Hvis SKAT ville tilbageholde mine penge, kunne jeg intet stille op. Det kunne være jeg kunne køre en sag, men ville i første omgang miste mine penge. For mig virker det fuldstændig grotesk at en offentlig myndighed som SKAT, opfører sig sådan.

 

Som jeg har skrevet før:  kunne jeg handle et andet sted, ville jeg gøre det uden at blinke...

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen det kan du så ikke.

 

Herudover er det oplagt at hvis Skat ændrer en tidligere foretaget afgørelse ja så ændrer de også skatte eller arbejdsmarkedsbidragskravet.

 

  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)