Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når i skriver pressemeddelelse -

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 151
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen,

Jeg har brugt noget tid på at læse samtlige 5 sider på google om pressemeddelelser, og føler nu, at jeg har fået udarbejdet en god pressemeddelelse, med en god overskrift og råd tråd og historie og det hele.

Nu står jeg med et problem jeg ikke har kunne læse mig frem til:

- Når man så skal sende den og man har fundet mediets/redaktionen/journalistens mail, skriver man så bare hele pressemeddelelsen i selve mailen, eller skriver man: Hej Hans-Kristian jeg har skrevet en pressemeddelelse, jeg tror du ville finde den interessant.............

Eller hvad gør man, kan man evt stille det op på nogen måder?

Håber meget i kan hjælpe. :)

Mvh

Carsten Nielsen

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er her mange elementer som skal tages højde for. Personligt plejer jeg at sende pressemeddelelser vedhæftet over mail, så den er lige til at copy/paste for journalisten. Vær gerne ydmyg i din henvendelse til journalisten. Sørg gerne for, at der i din pressemeddelelse er link til de billeder, som du føler er relevant i forhold til historien. Hav gerne billederne klar i størrelser til både til print og web. Husk selvfølgelig at dit mobilnummer indgår i mailen, så journalisten altid har mulighed for at kontakte dig, hvis eventuelle spørgsmål skulle opstå.

At udgive din pressemeddelelse på presswire.dk kunne også være en mulighed. Så frem du ønsker at få en "second opinion" på din pressemeddelelse, tager jeg gerne et kig på den for dig, hvis du sender mig et link.

Håber det hjalp.

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 151
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias,

Mange tak for dit svar. :)

Så du sender en mail, med hvor du skriver: Hej Hans-Kristian mit navn er osv, og forklare ham, at pressemeddelelsen er i den vedhæftede fil, er det rigtigt forstået?

Mvh

Carsten Nielsen

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten,

Ja, det er rigtigt forstået. Men er bestemt også ydmyg i min måde at henvende mig på, det er ikke "bare" en mail med "Hej xxx, vedhæftet finder du relevant pressemeddelelse".

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 151
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, fantastisk. Tak.

Til sidst skal jeg lige høre:

Hvilken mail sender man så fra?

- Gør det noget om det er support mailen, privatmailen, eller er det bare bedst med en mail som fx mitnavn@firma.dk?

Problemet er nemlig, at jeg oplever min firma mail havner i spamfilter.

Mvh

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt ville jeg sende fra mitnavn@firma.dk - Det er dog vigtigt, at du sætter mailen op til at indenholde en personlig signatur med din kontakt information såsom tlf. nummer, så journalisten altid let kan kontakte dig :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)