Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

webshop

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra bagsværd
Tilmeldt 28. Mar 06
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer alle

er der nogen af jer der ved hvilken shop løsning der er den mest udbredte i DK, både open source og "closed" source. Mit eget gæt er dandomain men jeg er meget i tvivl.  

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 13:26

Jeg kan svare på 50% af spørgsmålet, og dit gæt er ikke rigtigt. Det er ScanNet WebShop med langt over 3.000 løsninger i drift, der er størst på "closed source".

Open source ved jeg ikke... OSCommerce måske?

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:32

Jeg kan anbefale shoppen fra Goldenplanets, som har flest funktioner indeholdt i løsningen.

mvh

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 14:25

Keld Lanther:

Jeg kan anbefale shoppen fra Goldenplanets, som har flest funktioner indeholdt i løsningen.

mvh

Det bliver bare hurtigt en dyr løsning, da goldenplanet tager 25 kr. pr. brugt gb trafik.

I november har jeg brugt over 30 gb, hvilket så er 30x25 = 750 kr. for trafik.. så det bliver bare hurtigt en dyr løsning, for ens trafik bliver jo ved med at vokse i takt med at man får flere kunder. og for 750-1000 kr. i trafik bare ville man sagtens kunne få sin egen server et eller andet sted.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 15:03

Til at starte op med er den fortrinlig og som du selv er inde på, at bliver trafikken for stor kan kan man finde en anden server uden service til en billigere penge..

Men prøv lige at tjekke op på Dandomains priser på alle de mange ekstra månedtlige ydelser det koster at have de samme moduler som Goldenplanets.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 15:16

Keld Lanther:

Til at starte op med er den fortrinlig og som du selv er inde på, at bliver trafikken for stor kan kan man finde en anden server uden service til en billigere penge..

Men prøv lige at tjekke op på Dandomains priser på alle de mange ekstra månedtlige ydelser det koster at have de samme moduler som Goldenplanets.

Hvis du flytter webhotel, så mister du jo også shoppen, det er jo goldenplant's, som man bare låner.

Lad os antage at man bruger 1000 kr. på trafik om månenden + den almindelige drift, leje af shop osv. 447 kr. det giver 1447 kr. pr. måned * 12 måneder = 17364 kr. pr. år..

En oscommerce shopløsning med unikt design lavet af nogle webfolk, med præcis de samme funktioner som hos goldenplanet koster 25-30 tusinde. et normalt webhotel koster 200 kr. en gateway 200 kr. i alt 30-35 tusinde på et år

sammenligning

Goldenplanets udgifter for  2 år = ca. 35000

En unik shopløsning som du ejer. udgifter for 2 år = 35000-40000 kr.

Dermed ikke sagt at goldenplanets webshop ikke er en fantastisk god starter, for det er det virkelig. Det er oftest også en god ide at have haft en standart shop inden man får lavet sin egen, for så ved man jo netop hvilke funktioner man har brug for.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 15:20

Nu ved jeg ikke hvor mange kunder der skal til, for at have stor trafik, men det opdager jeg jo nok en dag, når det går rigtig løs.

Jeg ved heller ikke hvor meget varerne fylder i trafik, men Goldenplanets shopp er den bedste til at øve sig på og finde et ståsted, indtil man tager en endelig beslutning om hvilken shops der passer bedst.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 17:14

evigt tilbagevendende spørgsmål... dandomain eller scannet... jeg tror ikke i den sidste ende at der er ret stor forskel på de to... 

OsCommerce er nok den mest udbredte open source... der er pæn mange shops på den front..

jeg kan godt anbefale Afront.dks webshop.. mest pga deres administration... den er så simpel at det er sjovt at gå til... (jeg har ingen del i Afront)

Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 17:34

Martin M

Er du sikker på, at man ikke kan flytte sin shop, den dag man får lyst. Man har fuld adgang til koden hos Golden Planet, og OSCommerce er underlagt GNU?

Harald fra OSCommerce teamet skriver:

To answer the issue at hand, all external work (for example, modules) that use and depend on the osCommerce framework must be licensed under the GNU General Public License or a GNU General Public License compatible license. This is due to the tainting effect the GNU General Public License has, and applies to all works and projects released under the GNU General Public License.

A person does not however have the right to works licensed under the GNU General Public License when it is not available to the general public. The author has the right to distribute the work only to one person if they wish to do so, and does not have to distribute it further.
The author can not apply restrictions with what the person is able to do (or not able to do) with the work that was distributed. The GNU General Public License protects the work by disallowing restrictions and provides the same freedom to the person that the author has. This means that the person receiving the work can distribute it to one or more people if they wish to do so, and these people are also able to distribute it further due to the freedom the GNU General Public License keeps intact.

Mvh. Thomas

E-købmand af guds nåde

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 09:23

Keld Lanther:

mvh

Hvor ved du det fra? Det gad jeg da godt høre lidt mere om, det kunne jo være man savnede nogle funktioner uden at vide det :D.

Ang. prisen på en osC shop, så vil en opsætning, eget design (lavet af designer)  se evt. http://www.festartikler.com ,og implementering nemt kunne gøres for 10.000,- Derefter er udgifterne om året:

3588,- For hosting inkl. 30 gb trafik om måneden

1800,- For gateway´ey

1800,- Til kære PBS

Ialt. 7188

Og så burde alle funktioner vist også være inkluderet.

Jimmy

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)