Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Falsk og misvisende markedsføring fra Amino? Hvordan er det nu reglerne er?

Side 1 ud af 6 (51 indlæg)
Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino fortæller og reklamerer med at det koster 99,- pr. måned for os forbrugere at være Amino PLUS.

Men priserne er uden moms - Er det ikke ulovligt, når denne side i høj grad henvender til almindelige forbrugere...

Prisen burde hedde 124,- pr. måned....

Hvordan er lovgivningen her? 

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

granberg1:

Men priserne er uden moms - Er det ikke ulovligt, når denne side i høj grad henvender til almindelige forbrugere...

Almindelige forbrugere? Dette er et iværksætterforum, og produktet er direkte henvendt ehvervsdrivende.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Havde Amino været en portal for almindelige forbrugere, så har du ret.
Men Amino er en portal for iværksættere og andre erhvervsdrivende og der gælder andre regler.
Så det vi gør er helt lovligt :-)

De bedste hilsner

Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ved salg til forbrugerne skal prisen angives klart og tydeligt inkl moms - eller som delt i to - Jeg tror Amino anser det for salg B2B og ser vel langt flest Business ejere som er herinde, men det forhindrer da givet ikke en privat i også at være her. 

Tror de ser det som klart B2B men det kan de jo selv svare på. Ved B2B er det ok med priser uden moms 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 5 person

Sjove-jokes.dk skriver på deres hjemmeside "Du kan læse sjove jokes, vittigheder og gåder med det samme"

Hvad nu hvis man ikke synes vittighederne ikke er sjove ...hvordan er lovgivningen med falsk markedsføring :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er det samme som hvis du går på TDC's erhvervsside fx. Her er altså også listet uden moms..

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Efter min mening er der en hel del misforståelser i denne tråd. Om prisen skal oplyses med eller uden moms har ikke noget at gøre med hvem forummet henvender sig til, og det har heller ikke noget at gøre med om Amino ser sig selv som en B2B portal eller ej.

I følge forbrugerombudsmanden kommer det an på hvem man SÆLGER til, og der er altså en del forskel.

TDC kan skrive priser ekskl. moms på deres erhvervssider fordi man SKAL være virksomhed for at handle der.

Hvis man sælger til både virksomheder og private (varer eller ydelser), så skal prisen oplyses inkl. moms. Citat:

"Salg til både forbrugere og erhvervsdrivende

Priser til forbrugere skal altid angives inklusive moms. Det gælder uanset, om den erhvervsdrivende også sælger sine varer og tjenesteydelser til offentlige myndigheder eller andre erhvervsdrivende.

Sælger du både til forbrugere og andre erhvervsdrivende, kan du eventuelt vælge både at angive en pris med og uden moms. Prisen inklusive moms skal i så fald efter Forbrugerombudsmandens opfattelse være angivet lige så tydeligt som prisen uden moms."

Mit abonnement har løbet i ca. 5 år og fornys automatisk, så jeg husker ikke om Amino kræver man er virksomhed for at kunne købe abonnement, men sælger man abonnementet til både virksomheder og private, skal man ifølge forbrugerombudsmanden oplyse priserne inkl. moms.

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Praksis/Markedsfoeringsloven-i-praksis/koebsopfordring/oplysaltidmoms

Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Thomas Frost. Jeg er af samme opfattelse og det er IKKE påkrævet at have virksomhed for at købe et Amino abonnement. 

Det glæder mig at der er mange der deltager i diverse debatter hvilket giver sitet liv, men samtidig ærgrer det mig at folk svarer (eller blander sig) uden at vide hvad de taler om.

Jeg ser frem til at høre svar fra dem fra Amino (Martin Thorborg) som var hurtige til at svare i første omgang.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man ønsker at vide mere, kan man evt. kigge på:

http://www.markedsforingsretten.dk/bogen/5.html

Der er Metro-dommen bl.a. omtalt, en dom der blev afsagt af højesteret. Citat:

Bestemmelsen finder kun anvendelse, når den erhvervsdrivende udbyder sine varer til private forbrugere. Det gør ingen forskel, at også erhvervs­drivende handler med virksomheden, eller at virksomhedens produkter primært er rettet mod professionelle. I Metro-sagen lagde Højesteret vægt på, at Metro (som er et selvbetjenings engros-lager) ved sin indretning og markedsføring muliggjorde og byggede på, at kunder også indkøbte varer til anvendelse i deres almindelige private forbrug. Virksomheden fandtes dermed omfattet af den dagældende prismærkningslov.

I forhold til hvad forbrugerombudsmanden skriver, og i forhold til højesteretsdommen omkring Metro´s skiltning, så mener jeg ikke der kan være den store tvivl om hvorvidt Amino skal skrive prisen inkl. moms også.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

De skal vel skrive 99kr + moms ?

Men hvis de ikke skal er det vel ikke det store arbejde for Amino at tilfoje + moms, ? saa er alle glade

Da jeg arbejde paa reservedels lageret hos auto forhandlere var vores priser + moms. Saa naar en mekaniker eller privat kunder kom og spurgte paa en pris paa en reservedel oplyste vi altid prisen + moms, vi "den koster 100 kr + moms"

Side 1 ud af 6 (51 indlæg)