Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AminoTastic 2008

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

72 timer har jeg i forbindelse med eksamen i Event Management på CBS til at planlægge en event. Og hvad er mere nærliggende at planlægge en lidt imaginær AminoTastic 2008.

Så med lidt store armbevægelser sidder jeg i denne weekend og skriver hvordan sådan en event kunne se ud næste år. Kører lige nu med tanken om 6 eller 9 foredrag fordelt i to eller tre sale, hvor man så kan vælge hvilket foredrag der er mest tiltalende. Deltager antallet er 200-300 iværkættere.

Det er hvor jeg er lige nu - men skyd endelig. Det bliver en lang weekend, men heldigvis i "godkendt" selskab med amino.

Hvis du ikke ved hvad det er jeg ævler om, så kig her: Hype: Foredraget med Martin Thorborg.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:20

I tysk bruger manBabelfish/altalavisa til at oversætte for en...
Matematik og dansk klares af studienet.dk (tror jeg det var)
Event Management på CBS der bruger man Amino

lol Big Smile 

Men hvad spørger du egentlig om? Skal vi kommenterer på ideen, kritiserer den, finde på foredragsholdere, sige om vi vil deltage eller hva?

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Fra  Cygnet Skrevet kl. 18:27

Ja hvad er spørgsmålet egentlig, nok bare indspark af enhver art ...

Men foredragsholdere ville være okay, temaet er vækst...

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 18:44
Jeg tror flere foredrag på samme tid kan være en farlig ting. For det første hvis der er ét emne rigtigt mange vil høre, og næsten alle derfor ender i den sal, men også af hensyn til at det må være træls at skulle vælge hvis der er to på samme tid som man virkelig gerne ville høre.
Jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre, men hvis det var, så ville det i hvert fald være at foretrække hvis det var opdelt på en måde så det var meget adskilt - f.eks. så det ene foredrag der var måske var mest interessant for folk der laver forretning online og de andre offline.

For at slynge nogle emner ud så er pressemeddelelser, søgemaskineoptimering og generelle peptalks fra kendte iværksættere i hvert fald noget der burde være sikre hit. Når temaet er vækst, så kunne det måske også være interessant med noget generelt om strategi, fremskaffelse af kapital og eksport.

Det jeg håber mest på for et arrangement i det nye år modsat sidste gang, er at det geografisk bliver placeret lidt mere centralt i Danmark :) herudover kunne det være genialt at streame det over nettet (som nogen efterspurgte sidste gang), det kunne jo sagtens koste et symbolsk beløb.
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 19:02

Hvis temaet er vækst, så skal vi jo have de klassiske SEO og succes med e-handel foredrag. Måske en anden end Thorborg denne gang... :-)
Markedsføring (offline) generelt ville være godt.
Viral Markedsføring (set i et lidt større perspektiv end at lave en sjov video). Måske nogen af dem fra GoViral
Jesper fra MediaMouse brillierer jo ofte med ekstrem viden om sit felt. Måske han kunne lokkes til at tale lidt
Personlig professionel networking. Julliusen er oplagt som kandidat...

Så løb jeg tør :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 19:19

Sune Christesen:
Jeg tror flere foredrag på samme tid kan være en farlig ting. For det første hvis der er ét emne rigtigt mange vil høre, og næsten alle derfor ender i den sal, men også af hensyn til at det må være træls at skulle vælge hvis der er to på samme tid som man virkelig gerne ville høre.

Lav en Podcast af alle foredrag.

Sune Christesen:
For at slynge nogle emner ud så er pressemeddelelser, søgemaskineoptimering og generelle peptalks fra kendte iværksættere i hvert fald noget der burde være sikre hit. Når temaet er vækst, så kunne det måske også være interessant med noget generelt om strategi, fremskaffelse af kapital og eksport.

ZZz...... Jo ok de SKAL nok være der men.. ZZzzzz...Sleep

Skal det ikke være noget lidt mere i iværksætterånden? Brainstorming? Fremtidens reklamer? (Kan her anbefale "Instituttet for Fremtidsforskning")

Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 19:37

Kære Kristian!

Selv gik jeg desværre glip af AminoTastic2007, da barnepigen meldte fra i sidste øjeblik. Har ærgret mig over det mange gange siden, så jeg håber da at dit eksamensprojekt ender op i et regulært arrangement for 2008. Jeg vil så endnu engang købe en bilet og håbe på at tingene flasker sig denne gang Big Smile

Så her kommer lidt input: Et af de helt store spørgsmål for mig og en del andre er ”Hvad skal der til for at en smykkebutik / tøjbutik ikke kun overlever men også bliver en succes på nettet” Jeg har igennem tiden læst mange indlæg fra garvede Aminoer om at disse 2 butikstyper på forhånd er dødsdømt og at konkurrencen er for hård. Der har været et stort antal af indlæg fra venlige Aminoer der har skrevet ”Find noget andet” Så hvordan skal/ det gøres – uden en millioninvestering? Nogle af alle disse kloge hoveder må jo også ligge inde med opskriften… eller hva’?

Hvad er forskellen på kvinder og mænd – når vi handler på nettet – er der nogen der har forsket i det og kan underholde om emnet? Evt. den kvindelige hjerneforsker der lige er barslet, med endnu en bog om forskellen på drenge og pige hjerner … drenge og piger vokser jo op ligesom os og bliver til kvinder og mænd Wink ... Potentielle kunder.

Hvad med en speed networking for Aminoer – Evt. med tilmelding på forhånd, men angivelse af hvad/hvem (branche, kvalifikationer osv.) man kunne tænke sig at networke med…

En del af arrangementet kunne være Amino-dating, som der var en der for sjov lagde op til i en tråd…

Evt. et cafeområde med mulighed for uhøjtidelig mødeaktivitet…

Man kunne vel også runde det hele af med et brag af en AMINOTASTIC FEST Cake Beer Drinks Party!!!

Held og lykke med din eksamen!!!

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Fra  Cygnet Skrevet kl. 23:30

Tak for de gode input indtil videre, de er alle norteret og tage i betragtning sammen med responsen fra sidste år ... sjove tråde at sidde og læse.

62 timer igen :-)

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 15:18

Kristian, har du et planlagt program for AminoTastic 2008 nu ?!...

Det er blevet taget på op igen her - http://www.amino.dk/forums/t/26899.aspx

Evt. vi kunne ligge det i Jylland i år ?!... så vi skifter fra år til år ?!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:05
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)