Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad tjener man på banner-reklame på et websitet. Og er der begrænsninger?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 101
Fra  SMM Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Som det fremgår af de forskellige indlæg i denne tråd, vil du kun kunne tjene rigtige penge på bannere, hvis du har rigtig meget trafik og/eller du har en stor penetration i et nichemarked.

Hvis dit site ikke opfylder nogen af ovenstående betingelser er Google Adsense det bedste (som Mikkel også siger). Adsense viser annoncer som matcher indholdet på din side, hvilket, alt andet lige, giver højere klikprocenter.

Klikpriserne på Adsense annoncerne afspejler priserne på Adwords annoncerne, hvilket betyder at f.eks. annoncer for forbrugslån giver højere klikpriser end annoncer for cowboyhatte. Så er emnet for dit website noget som annoncørerne betaler dyrt for er det godt, er det cowboyhatte varer det mange år inden du kan købe en hest :(

Det samme er i øvrigt gældende for bannere.

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 09:26

Jeg har selv tjent VIRKELIG gode penge på banner-reklame, og jeg kan ikke lide Adsense, da jeg syntes det er spild af hjemmeside plads for næsten ingen penge.
Nu har jeg studeret enormt meget google adsense, og  normale affiliates reklamer, og små ting kan gøre en stor forskel fra at du måske får 2 % klik til 6 % klik og enda mere, så studer markedet,  hvad er bedst for lige din hjemmeside adsense, eller bannereklame.
F.eks.
Have jeg en blog ville jeg helt klart vælge adsense.
Havde jeg en spil hjemmeside, med online spil ville jeg vælge affiliates reklamer, der omhandlede konkurrencer som vind en ps3 osv,

Der er stor forskel faktisk hvad du tjener fra den ene annoncør til den anden, men jeg kan prøve at give dig nogle tal.

4gadgets - Konkurrence -4.55 dkr. (pr tilmelding til konkurrencen)

Bolig magasinet - 42.00 dkr. (pr abonnement)

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 09:41

Steffan - nu er der jo også forskel på hvor meget bureauerne giver i split - og de fleste vil helst ikke have oplyst til 3.part hvor mange de giverWink

Dertil er der jo også forskel i hvor svært det er at levere et lead til en konkurrence eller et fast abonnement

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 09:56
NickN - Ja det er klart, fra det enested giver de 50% i spilt og et andet 30% - 70%, der er meget stor forskel. Det jeg mente var at man også skal tænke på hvem ens målgruppe er på ens hjemmeside før man bare sætter reklamer op, det ville f.eks være indlysende at hvis du sat en reklame op for Boligmagasinet, og en fra Computerworld, på din spil hjemmeside så ville du helt klart få mange flere leads ud af din computerworld annonce, da din målgruppe kan lide computerspil, og nok også er fra 20 år og nedefter, og ikke interessere sig for bolig indretning.
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 10:19

Det kan jo også gi' et pænt beløb ved et evt. salg gennem et banner,

ikke fordi jeg har den store trafik, men der kan da komme en 'Hund' eller to forbi

en gang imellem. Og så er der jo også den fordel at man selv må handle gennem sine

bannere (eks. Tradedoubler), og kan derfor gi' sig selv rabat Smile

Mvh.

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Skrevet kl. 10:32

John - det skal du så lige gå stille med døren med, hvis bureauerne opdager dette, er det ikke altid de bliver lige glade...

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 10:42

Hej Nick. 

Det kan du til dels have ret i, men hos Tradedoubler står der i deres FAQ at det er helt OK.,

hvis det da ikke lige er blevet ændret. Hvad andres bureaurs holdninger er ved jeg ikke.

Mvh.

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Skrevet kl. 11:05

Ja okay - men nu er tradedoubler også lidt anerledes end så mange andre Smile

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 11:10

jeg mener at en del tillader handel gennem egne systemer. Det er nok også nemmere end at skulle håndhæve det modsatte, man kan jo altid få en fætter til at købe for sig.

Vedr. bannerreklamer så ville jeg kaste mig over AdSense til at starte på - det er nemt og hurtigt. Så kan man altid skifte ud med "ægte" bannerreklamer senere, eller bare supplere med dem. Som nævnt tidligere så giver bannere bedst hvis du har enten mange besøgende, eller har en meget smal side så annoncørerne kan se at du rammer præcis deres målgruppe.

Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:39

Hej
Hvor meget vil man kunne tjene på 3-4 millioner visninger? Nogle bud?

The creators of 24Goal.com online resultservice!
Side 2 ud af 3 (21 indlæg)