Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Visning af vores varer på shoppingguide www.prisvis.dk og lignende

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har fået en email fra prisvis.dk (uopfordret for øvrigt, det er vist ikke lovligt).

De leverer noget som ligner noget a la en stor shoppinguide og man kan indtaste alskens oplysninger om sit site.

De vil gerne præsentere vores varer på deres side. Man skal så kunne klikke på varen på deres side og så købe det hos os.

Intergrationen foregår via textfiler, som skal gøres tilgængelige for prisvis.

Hvad synes I om sådanne portaler? Det er kan jo være fint at få eksponeret sine produkter, men man vil vel hellere have folk over at browse på ens egen side? Vil I til- eller fraråde at lægge sit varekatalog ud på sådan en side?

Gad vide hvornår de så vil til at have penge for det.

/Jesper

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 16:24

Jeg vil ikke gøre det som en af de første, hvis alle gjorde det ville jeg. men eller ikke.

Se engang hvordan det er blevet i EDB banchen, nu er de alle 100% afhænige af EDBpriser.dk

Så nej tak siger jeg :-)

PS. Jeg har også fået den, de har nok bare spammet alle webshops de overhovedet kunne finde.

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 16:53

Martin M:

Så nej tak siger jeg :-)

Det bliver vist det samme her. Vi klarer os helt godt i vores nichebranche og jeg tror ikke en tilmelding og uploading af vores katalog vil ændre det.

Jeg bryder mig ikke om at fokus flyttes fra vores hjemmeside/forretning/brand til en anden side. Jeg vil hellere have at de surfer på vores side og også lokkes af andre tilbud, tilmelder sig nyhedsbrev og i det hele taget vænner sig til vores sites look and feel så de føler sig hjemme næste gang. Alt sammen ting som ikke sker hvis portalen bliver indgangsporten.

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 20:59

Jeg vil ikke betale penge for at stå i et link-katalog!

Om man vil betale for at være med i vispris.dk og tilsvarende portaler er lidt svære at svare på. Indtil videre har vi takket pænt nej. For mig er det springende punkt om portalerne rent faktisk kan generere omsætning. Hvem siger at folk der skal købe ti bøjler til klædeskabet benytter vispris.dk til at finde et godt tilbud? Helt ærligt, jeg har sgu da aldrig fundet frem til en netbutik via en portal, jeg benytter altid Google.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 15:37

Jeg fik så selv lige en mail fra shoppinguiden.dk aka. Aller i dag om at de gerne ville have vores produkter på deres side. (selvfølgelig uopfordret) Jeg svarede dem dog pænt. Men de havde dog lidt svært ved at forstå, at jeg ville give dem mere end de ville give mig, hvis jeg tilføjede vores over 2000 produkter til deres kategori med kun 18 produkter. Smile

Endvidere som jeg tidligere har udtalt er jeg generelt ikke en stor fan af pris portaler, da det ødelægger en hver form for kundeservice, da det eneste moment er prisen.

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 16:53

Martin M:

Jeg fik så selv lige en mail fra shoppinguiden.dk aka. Aller i dag

Er det for øvrigt ikke ulovligt. Det må da være at regne for spam.

Og ja, de får meget mere end de giver hvis vi indlægger for mange tusind produkter. 

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 18:18

jesperf:

Martin M:

Og ja, de får meget mere end de giver hvis vi indlægger for mange tusind produkter. 

Jo det er skam ulovligt. Fik os lige endnu en mail fra prisvis.dk .. Men de er åbenbart ret ligeglade med om de sender spam eller ej.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 18:18

jesperf:

Martin M:

Jo det er skam ulovligt. Fik os lige endnu en mail fra prisvis.dk .. Men de er åbenbart ret ligeglade med om de sender spam eller ej.

Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:19

Det er vel ikke ulovligt/spam at sende en email når det er gratis ??

De forsøger jo ikke at sælge dig noget men tilbyder en gratis service eller er det bare mig som ikke har nærlæst deres betingelser....

Jeg vil give Martin ret i at prisportaler som edbpriser.dk ikke er det bedste som er sket for edbbranchen og kundeservicen, men da mine webshops allerede er "ramt" i denne kategori overvejer jeg da at tilmelde mig hvis det er gratis og de formåer at tiltrække kunderne. Isåfald vil det da være et velkomment alternativ til edbpriser som jo koster adskillelige tusinde kroner om måneden alt efter hvor mange produkter man har på...

Så vidt jeg kan se er LeGuide som der står bag er populære i udlandet og der er lavet flere prisfils moduler til bl.a oscommerce webshops.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 20:26

bonjovi:

Det er vel ikke ulovligt/spam at sende en email når det er gratis ??

Jo fordi de har banner reklamer på siden, så de tjener penge ved besøgende, endvidere ved f.eks. shoppingguiden var det kun gratis i en periode på 3 måneder, hvorefter det ville koste et ukendt beløb.

Jeg vil give Martin ret i at prisportaler som edbpriser.dk ikke er det bedste som er sket for edbbranchen og kundeservicen, men da mine webshops allerede er "ramt" i denne kategori overvejer jeg da at tilmelde mig hvis det er gratis og de formåer at tiltrække kunderne. Isåfald vil det da være et velkomment alternativ til edbpriser som jo koster adskillelige tusinde kroner om måneden alt efter hvor mange produkter man har på...

Så vidt jeg kan se er LeGuide som der står bag er populære i udlandet og der er lavet flere prisfils moduler til bl.a oscommerce webshops.

Hvis du allerede er på edbpriser, så kan du også ligeså godt tilføje dine produkter til andre index. Det vil jeg give dig ret i.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)