Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kønsforskelle: salg fra M/K til M/K

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg læste et spændende indlæg omkring forskellen på mandlige og kvindelige ledere der fik mig til at tænke på kønsforskelle i salgsprocessen og hvordan man kan udnytte disse til at skabe mersalg. Et klassisk eksempel er kønne kvindelige sælgere på messestande.

Hvilke praktiske erfaringer har du med forskellen på salg fra en mand til en kvinde, en mand til en mand, en kvinde til en kvinde og en kvinde til en mand?
Hvad virker bedst?
Hvornår går det over stregen?

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 14:53

En lille sjov historie:

Vi var engang på en messe i Herning og blev (selvfølgelig) lokket af en køn pige/kvinde på en Tele2 stand, som lokkede folk ind på standen, ved hjælp af hendes udseende og en dejlig bluse (læs=nedringet)

Når man så spurgte til priserne og telefonerne, så kaldte hun en mandlig kollega frem og gik selv videre til de næste offer!

Hun havde en telefon hængende om halsen, men vi opdagede den først, da hun gjorde opmærksom på den, vi havde jo travlt med at kigge på en masse andet

Jeg synes det er helt i orden at udnytte disse tricks... Især på messer og lignende, hvor man er nødt til at skille sig ud!

/Brian 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:16

Hejsa

På det store messer i udlandet f.eks IAA er det normalt at have blikfang, alle de store bilfabrikker har unge smukke piger gående rundt, uden at de ved det mindste om produkterne.

De ved hvad der sælger og vi er alle lidt dumme hvis vi ikke bruger det i vores eget salg.
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 15:22
Kvinder har ret nemt ved at påvirke mænd med seksuelle undertoner, men hvad med omvendt - når mænd sælger til kvinder?

Og hvad når kvinder sælger til kvinder eller mænd sælger til mænd, hvilke virkemidler slår igennem her? Venindefortrolighed mellem kvinderne og mandehørm ved mændene - eller?

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 15:26

Jeg tror at hvis man sælger til industrien, værksteder og lignende, så tror jeg at mænd er bedre til at ramme jargonen.

Ja, det er jo nok nærmere mandehørm!

Men spændende spørgsmål: hvor kan man ellers bruge kønnet i forbindelse med salg?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:35

Jeg tror det kommer meget an på hvad man ønsker at signalere og hvilke produkter det drejer sig om. Jeg synes personligt det er meget sjovt, hvis det handler om blikfang og prøvesmagning eller noget i den dur, men hvis de skal åbne munden og ligefrem tale med kunderne, så vil jeg hellere betale for nogen der ved noget om produktet og måske har lidt mere mellem og rykke med. sorry.. Jeg har brugt nogle piger til at dele flyers ud flere gange og det virker utroligt godt til at få kunder over til sin stand, hvis man vel og mærke har noget spændende at vise på standen.

Vi har haft emnet oppe at vende flere gange på min tidligere arbejdsplads TDC Mobil og der er holdningen at man hellere vil have 2 fyre der ved noget om teknik og abonnementer til at gå rundt blandt kunderne end 2 piger der ser godt ud, men ikke aner en skid ;0) 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:47

Jeg synes ofte jeg støder ind i den, efter min mening, fejlopfattelse at nogle er smukke og nogle er kønne. Det ville jo sådan set også være en meget rimelig fordeling. Desværre er verden ikke (altid) rimelig og fair. Jeg synes i hvert fald ofte jeg støder ind i meget smukke mennesker som er virkelig kloge og nogle uhyre grimme nogle som er forbandet dumme.

Min far og mor der begge er gamle skolelærerer kan også berette om det samme fænomen i skolen - det fordeler sig simpelt hen ikke retfærdigt. naturligvis kan man finde den bumsede nørd, som ikke ligefrem er smuk, men uhyre klog, men for det meste er det faktisk så urimeligt fordelt at nogle har det hele (skønhed og klogskab) og andre har intet.

I forhold til messer og andre udadvendte aktiviteter, tror jeg som andre her, det afhænger meget af omstændighederne. I min egen branche, var der f.eks. et firma der for nyligt fik en hel masse bad-will ud af at udstyre deres messe-stand (i USA) med "booth-babes" iklædt en meget tynd og nedringet T-shirt med teksten "Wanna be on top?". De fleste opfattede det meget negativt. 
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 17:24
Dato: 2/13/2006 4:46:42 PM Forfatter: Mikkel deMib
Min far og mor der begge er gamle skolelærerer kan også berette om det samme fænomen i skolen - det fordeler sig simpelt hen ikke retfærdigt. naturligvis kan man finde den bumsede nørd, som ikke ligefrem er smuk, men uhyre klog, men for det meste er det faktisk så urimeligt fordelt at nogle har det hele (skønhed og klogskab) og andre har intet.

Er også lærer, men kan på ingen måde genkende ovenstående! Den kønne blondine kan da være super godt begavet, men hun kan såmænd også være snotdum! Tvivler da voldsomt på at Mensas medlemmer i overtal består af smukke mennesker....
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 17:30
Det kan godt være at sex sælger, og at have unge smukke blondiner med store patter rendene rundt trækker vel en del mandlige kunder til... Og er det på dén måde man vil sælge sit firma, så værsgo, men synes lige man skal overveje det grundigt først... Jeg synes egentlig ikke det er en særlig fed måde at sælge på...
Jeg ville meget hellere ansætte en som både har udstråling, chamrme, er snaksaglig, præsentabel, og kan føre firmaet frem på en mere, i mine øjne, seriøs måde...
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)