Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbygning til huset - Hvad koster det?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har øje på et fedt hus der kræver en tilbygning for at det virkelig bliver drømme huset.

Er der nogen som har fået lavet tilbygninger, og som vil dele deres viden om priser på deres tilbygninger.

Jeg har googlet en del, og kan se at tilbygninger koster mellem 15.000 - 30.000DKK/M2 (det er en ret stor forskel). Derfor jeg gerne vil høre om jeres projetker.

Vi skal lave en tilbygning i to etager med sortglaserede tegn på ca. 4 x 7 meter. Den skal bare mures i gasbeton. Der skal være køkken, men det køber vi udover tilbygningen.

Jeg håber på godt indput.

Hvad har I fået bygget til, hvor stort, og hvad kostede det i alt?

Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Har læst det koster omkring 20k pr. m2. Men har ikke selv fået et tilbud eller fået lavet en tilbygning.

Held og lykke, håber andre kan hjælpe mere end mig...

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at svare på ud fra dine lidt sparsomme oplysninger!

Jeg har lavet en tilbygning på 30 m2 for ca. 200.000. Det giver en m2-pris på ca. 6-7.000 kr. Det skal dog siges at jeg har bygget stort set alt selv, og kun har haft andre håndværkere inde i huset når der har skulle laves skrivearbejde på el og vand.

Hvis man forudsætter at materialeprisen ca. udgør 1/3 af prisen, så giver det en pris på ca. 18-21.000 kr/m2.

Jeg har dog ikke bygget hverken bad eller køkken, har du det med i planerne skal du regne med en noget højrere m2-pris.

Materialevalg betyder også noget. Et tegltag er selvfølgelig dyrere end et ståltag osv osv.

Mit råd er at få lavet noget godt tegningsmateriale og indhent derefter 3 tilbud fra nogle gode virksomheder som du stoler på. Jo bedre du har forberedt udbudsmaterialet jo mere præcis vil din pris være.

God fornøjelse med byggeriet hvis I kommer der til :-)

Fra København
Tilmeldt 19. Feb 11
Indlæg ialt: 43
Fra  Net Media Skrevet kl. 02:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Prissammenligning på køkkenmaskiner og meget andet hos madmaskiner.dk

Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Anders. Det var i hvert fald godt input.

Hvis grundplanen er 7x4 meter på udbygningen, og jeg ønsker der skal laves første sal også (altså høj rejsning), vil det være inklusiv i din projekterede pris på 18-21kDKK?

Hvis jeg skal uddybe lidt, så skal det være ét stort køkken, så der skal laves klar til afløb og vand. Men jeg kender en murer der kan lave fliserne (på gulv og på vægge) og vi får håndværkere med i tilbudet når vi køber selve køkkenet, så dette skal ikke med i denne pris.

Hvilke ting er nemmest at klare selv for at få prisen lidt ned?

Jeg tænker male kan jeg selv. Har det betydelig påvirkning på prisen, eller er det peanuts?

Fra København
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal også tænke på hvad det gør for værdien på dit hus, dvs bliver tilbygningen funktionel og passer den til huset. Så tag fat i en arkitekt som kan hjælpe dig igennem processen og sikre at du får et holdbart og økonomisk bæredygtigt resultat. Arkitekten kan hjælpe dig med myndigheder, sammenlignelige tilbud fra håndværkere, byggestyring m.v. Og selv om arkitekten koster penge, er det mere værdi og mange penge sparet på langt sigt.

Hvis du bare spørger på en tilbygning i to etager á 28kvm får du lige så mange forskellige svar som der er muligheder...

mvh Noel Wibrand (arkitekt)

Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tænkt hvad det gør for værdien for mit hus. Generelt ligger kvm priserne på omkring 40k/m2, så der er lang vej fra udgiften til salgsprisen.

Jeg vil meget gerne bruge en arkitekt, så jeg sikrer at lysindfald og gangarealer samt brugsarealer er gennemtænkt. 

Er der andre der har bud på priserne for JERES tilbygning.

@Noel: Må jeg tage fat i dig på PM - Er ikke ude efter noget der er gratis :-)?

Fra København
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Du må rigtig gerne skrive PM.

Mit ærinde var egentlig ikke at rådgive dig direkte. Jeg vil dog anbefale dig at søge på Danske Boligarkitekter, gerne en i dit område der har erfaring med den lokale myndighed og som kan vise nogle referencer du kan lide.

Mvh Noel

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hos Compara har vi etableret rigtig mange tilbygninger. Du kan læse mere om de udfordringer og opgaver, der ikke er knyttet til selve konstruktionen her . Og som de andre siger, så er der mange faktorer der afgør prisen, så den er svær at konkretisere udfra det du skriver. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)