Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms Indberetning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Tommerup
Tilmeldt 23. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Fra  posterstyle.dk Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Har netop indberettet min første moms, og jeg skal have moms retur. Når det er gjort kommer der en kvittiring med følgende tekst:

Hvis virksomheden har moms til gode, bliver beløbet overført til skattekontoen. Eventuel overskydende saldo bliver udbetalt til virksomhedens NemKonto.

Nogen der kan forklare mig hvad det betyder (: 

Jeg bruger billys til regnskab, men jeg kan ikke rigtig se nogen steder hvor jeg kan bogfører det moms som jeg får retur, nogen der lige har løsningen på dette?

M.V.H

Lasse

www.Dyrenes-gavebod.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:16

du skal jo ha en nemKonto først og fremmest - i banken - med dit CVR nr tilknyttet. På den konto kommer pengene så retur lidt afhængigt af om du har den standard undergrænse der er - og det er meget små beløb og så tror jeg der kan være øreafrunding, men det kan du se på din skattekonto når du er indlogget

I Billy skal du så notere at pengene er kommet ind, og jeg kan ikke billy nok her til det, for jeg tror der er en automatik knap som bare kan ha den svaghed, at hvis din momsafregning viser minus 3.261,14 - og du så modtager 3.216 og ikke , 14 så vil din bank nu være forkert med , 14. Det er derfor vigtig, at du lige sikrer dig, at hvis det er en automatik, så tager den ret beløb (og hør Billy support hvis du er i tvivl)

Ellers er det at bogføre fra momsaregningskonto i kredit (minus) til bank i debet (plus) når pengene går ind, men Billys tanke er jo at undgå manuelt bogføring Smile

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tommerup
Tilmeldt 23. Apr 15
Fra  posterstyle.dk Skrevet kl. 20:32

Tak for svar.

Jeg har ikke tilknyttet mit cvr nr. til nemkonto, men der er sendt mail til banken om at få det gjort.

Jeg kan ikke lige se en knap til at gøre det automatisk, så er er også sendt mail til bllly, så jeg er sikker på at gøre det på den rigtige måde (: Beløbet er et helt tal, så der skulle ikke være noget problem med afrundning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:49

lyder fint. Før du har den tilknytning kan skat ikke betale dig pengene

vh John H

Fra Tommerup
Tilmeldt 23. Apr 15
Fra  posterstyle.dk Skrevet kl. 20:52

Er jo ret logisk, men den er lige smutte mellem alt det andet der er at tænke på i opstarten (:

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:07

Bare vær "på" banken så de får tilknyttet det CVR for det kan nogen gange være lidt trægt

Husk at få CPR nummer på jeres hjemmeside-  f.eks. under om os eller andet sted - Man kan f.eks. ikke se om I er personlig virksomhed (evt I/S) eller selskabsform på din ellers fine hjemmeside - Vil du vide mere om personlig enkeltmandsvirksomhed som jeg mener at se andet steds du er - så er der LINK HER med de ting der er værd at huske evt

vh John H

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)