Hey Har netop indberettet min første moms, og jeg skal have moms retur. Når det er gjort kommer der en kvittiring med følgende tekst: Hvis virksomheden har moms til gode, bliver beløbet overført til skattekontoen. Eventuel overskydende saldo bliver udbetalt til virksomhedens NemKonto. Nogen der kan forklare mig hvad det betyder (: Jeg bruger billys til regnskab, men jeg kan ikke rigtig se nogen steder hvor jeg kan bogfører det moms som jeg får retur, nogen der lige har løsningen på dette? M.V.H Lasse |
du skal jo ha en nemKonto først og fremmest - i banken - med dit CVR nr tilknyttet. På den konto kommer pengene så retur lidt afhængigt af om du har den standard undergrænse der er - og det er meget små beløb og så tror jeg der kan være øreafrunding, men det kan du se på din skattekonto når du er indlogget
I Billy skal du så notere at pengene er kommet ind, og jeg kan ikke billy nok her til det, for jeg tror der er en automatik knap som bare kan ha den svaghed, at hvis din momsafregning viser minus 3.261,14 - og du så modtager 3.216 og ikke , 14 så vil din bank nu være forkert med , 14. Det er derfor vigtig, at du lige sikrer dig, at hvis det er en automatik, så tager den ret beløb (og hør Billy support hvis du er i tvivl)
Ellers er det at bogføre fra momsaregningskonto i kredit (minus) til bank i debet (plus) når pengene går ind, men Billys tanke er jo at undgå manuelt bogføring
vh John Hannover