Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat i I/S virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude!

Mig og en ven har startet en I/S virksomhed sammen.

Nu har vi så tjent vores første penge og er i tvivl om hvordan vi skal gøre med skatten.

Vi har ikke tænkt os at tage nogle penge ud af virksomheden, da de skal bruges til start af større virksomhed engang når vi begge er færdige med skole.

Men hvordan og hvornår skal vi betale skatten rent praktisk, og er satsen bare 40%?

Håber ikke det virker alt for dumt at spørge om, men håber i kan hjælpe...

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 23:10

Hej,

Vi står i samme sitation som jer.

Som jeg har forstået det bliver man nødt til i et I/S at betale skat af det penge man har tjent ved årsskiftet. Så hvis I eksempelvis handler med varer så gældes det om at få fyldt lageret op inden jeres fortjeneste beskattes.

Altså er det ikke muligt I et I/S at lade penge stå uden de beskattes. MEN heldigvis kan man jo investere i et eller andet, og jeg mener at have hørt at pengene skal investeres i 2 år, derefter kan I trække pengene skattefrit ud. Ret mig meget gerne hvis jeg tager fejl.

Jeg er ikke helt sikker om jeg har ret i alt, da det for mig er første år med eget I/S.

Mvh.
Anders

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

Tilmeldt 29. Nov 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:18

Okay, pengene skal betales til skat når regnskabsåret er omme så?

Det er såmendt ikke fordi vi vil undgå at betale skatten, mere være sikre på vi ikke laver noget forkert ved ikke at betale til tiden og skulle af med flere penge endnu. For vi har ikke helt styr på det praktiske, og hvordan det lige skal gribes an da det jo er nyt for os.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Skrevet kl. 23:26

Nu er det ikke mig der står for regnskabet I vores I/S. Men kunne forestille det havde noget med jeres selvangivelse at gøre.

Må melde pas. Ved det simpelthen ikke. Stick out tongue

Kan anbefale at tage en snak med jeres erhverv- og bankrådgiver.
- de vil så gerne hjælpe. Smile

Mvh. Anders Pedersen

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Skrevet kl. 23:28

Ved ikke om jeg fik gjort det klart. Men ja du skal betale skat af pengene når regnskabet er omme.

Ved dog ikke hvordan det foregår i praksis.

Mvh. Anders

Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 06:40

Hej Med Jer!

Når i starter en virksomhed i I/S form, skal i være opmærksomme på, at man hæfter solidarisk i I/set.

Beskatningen af I/Set overskud sker ved, at man laver en aftale om, hvor meget hver interessent skal have af overskuddet f.eks 50/50

Det forventede/budgetterede overskud kan man forskudregistre sig med og dermed vil man betale skatten løbende igennem året. Hvis ikke man har forskudsregistreret sig, kan man vælge at indbetale skatter over 40.000 inden årets udgang, og derved spare procenttillægget. Restskatter under 40.000 kan man vente med at betale til året efter.

Det skal bemærkes, at man kun har fradrag for de varer, man i årets løb har forbrugt, da man skal opgøres sit varelager 31/12 og aktiver det i balancen.

Håber det hjalp lidt

MVH

Tom

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)