Hej derude! Mig og en ven har startet en I/S virksomhed sammen. Nu har vi så tjent vores første penge og er i tvivl om hvordan vi skal gøre med skatten. Vi har ikke tænkt os at tage nogle penge ud af virksomheden, da de skal bruges til start af større virksomhed engang når vi begge er færdige med skole. Men hvordan og hvornår skal vi betale skatten rent praktisk, og er satsen bare 40%? Håber ikke det virker alt for dumt at spørge om, men håber i kan hjælpe... |
Hej,
Vi står i samme sitation som jer.
Som jeg har forstået det bliver man nødt til i et I/S at betale skat af det penge man har tjent ved årsskiftet. Så hvis I eksempelvis handler med varer så gældes det om at få fyldt lageret op inden jeres fortjeneste beskattes.
Altså er det ikke muligt I et I/S at lade penge stå uden de beskattes. MEN heldigvis kan man jo investere i et eller andet, og jeg mener at have hørt at pengene skal investeres i 2 år, derefter kan I trække pengene skattefrit ud. Ret mig meget gerne hvis jeg tager fejl.
Jeg er ikke helt sikker om jeg har ret i alt, da det for mig er første år med eget I/S.
Mvh.
Anders