Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Findes der et it program til referat

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstiller mig, at der findes et program, som kan optage samtaler og skrive, hvad der bliver sagt. Således at det ville kunne blive brugt, som et hjælpemiddel, når man skal skrive et referat, fra et møde. Er der nogen der ved, om det findes?

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Hulahoppigen

Som min gode ven Goolge. vil udtale det så er der tale om et Tal til tekst..

eks. http://www.dictus.dk/

/Kim

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, google er vores ven, Wink men viste ikke rigtig hvad jeg skulle skrive og tænkte, der må være nogle kloge hoveder med erfaring her inde.

Tak for tippet. Smile Vil kigge om det er lige det, jeg mangler.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

vær opmærksom på at selvom et sådan program kan virke fornuftigt til brug for diktering, så er det som regel ret ubrugeligt ved fællessamtaler og almindeligt samtaleflow som der f.eks. foregår i et møde.

Medmindre det ikke er vigtigt at der dikteres korrekt.

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Sad godt nok og tænkte på det.
Men ville microfoner hos hver deltager, så være en mulighed, for at optimere dette problem… (Hvis det er teknisk muligt).

Kan det virkelig passe, at der ikke er udviklet noget anvendeligt til denne situartion? Med alle de referater der skrives i landet, må der da være nogen, der tjener penge på det, via et it program. Hvis ikke, ville det da være et område, der var potentiale i…

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der bruges utallige milliarder på at forske og udvikle på talegenkendelse i hele verden, men det rent teknisk et af de mest komplicerede områder.

Det ville naturligvis hjælpe en del, hvis hver enkelt deltager havde sin egen mikrofon (forudsat at programmet du bruger kan optage og behandle flere lydkilder samtidig).

Men det ændrer stadig ikke på, at måden og "flowet" i en naturlig samtale foregår til et møde, vil være rigtig svært for et talegenkendelsesprogram at forstå til fulde. Det kan da muligvis fange størstedelen af ordene (hvis alle taler pænt rigsdansk), men der vil stadig gå meget tabt.

Problemet er at computeren og talegenkendelsen i sig selv ikke er intelligent tænkende som vi mennesker er. Når man mennesker hører ord og lyde, så fortolker vi dem, putter dem ind i sammenhæng og skaber derudfra ord og sætninger som passer ind i din rette kontekst.
Hvis ordene bliver sagt i forkert rækkefølge, udtalt forkert, mangler eller bare sagt helt forkert ord, så gætter vi og danner stadig som regel den korrekte sætningsstruktur der var tiltænkt.

Sådan fungerer en talegenkendelses-software slet ikke, selvom der arbejdes mere og mere i retningen i at "gætte" på ord og sætninger så de giver sammenhæng, når ordet ikke kan genkendes præcist.

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit fyldestgørende forklaring :-) Det giver mig indsigt i, hvad problematikken består af.
Kom til at tænke på de forslag en mobiltelefon kommer med, når man skriver sms’er. De er også tit hel hen i vejeret.
Tak fordi du gav dig tid til at svarer mig. :-)

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)