Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aftensmad??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 128
Fra  Bendani Software Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fellow Aminoer,

Jeg er pt på forretningsrejse i 3 dage i det mørke jylland, og har et spørgsmål.

Jeg har fået hotel betalt (med morgenmad), frokost betales på firmaet, jer er til møde hos, men har selv betalt for aftensmaden.

Kan udgifter til aftensmaden trækkes fra (moms, drift) ?

Mvh

Dan

Fra 8200 Aarhus
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 22:38

Jeg vil tro du kan udbetale kostpenge til dig selv i den situation (lige så vel som håndværkere der arbejder og overnatter i den modsatte ende af landet end de bor kan få udbetalt skattefri kostpenge), ellers burde du ihvertfald kunne trække udgiften fra.

Jeg kender dog ikke skats holdning på dette område, eller de præcise satser.

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 11:55

Der er ikke noget fradrag for moms, men til gengæld kan du lade firmaet betale din fortæring under rejsen (herunder din aftensmad). - forudsat at du er selvstændig.

Herudover kan du udbetale 1/4 af den skattefrie godtgørelse ved rejser (forudsat mere end 24 timers varighed - hvilket der umiddelbart er i dit tilfælde) til dækning af kost og småfornødenheder. Hele beløbet udgør for 2007 kr. 429 pr. døgn - og kr. 17,87 pr. påbegyndt time herefter. Du vil således kunne opnå kr. 107,25 pr. døgn og kr. 4,47 pr. påbegyndt time. - skattefrit vel at mærke, og til trods for virksomheden har betalt samtlige dine udgifter :)

Mvh. Karsten

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 128
Fra  Bendani Software Skrevet kl. 22:47

Mange tak for svarene, så ved jeg hvad jeg har at rette mig efter.

Fra 8200 Aarhus
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 14:21

bookkeeper.dk:
Der er ikke noget fradrag for moms, men til gengæld kan du lade firmaet betale din fortæring under rejsen (herunder din aftensmad). - forudsat at du er selvstændig.

Gælder dette også for "rejser" på under 24 timer (hvis jeg fx har en akut opgave i den anden ende af landet hvor jeg er afsted 12-18 timer) ? Og i så fald hvordan bogfører man denne udgift?

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 08:47

Du kan ikke betale skattefri godtgørelser for rejser med en varighed på under 24 timer - uanset om der er overnatning eller ej.

Arbejdsgiveren kan i stedet dække omkostningerne til rejsen og fortæring.

Mvh. Karsten

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)