Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg i gang?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude :)

Jeg bliver forhåbentligt udlært markedsføringsøkonom på mandag, og starter på en bachelor i engelsk og online markedskommunikation efter sommer. Jeg elsker at skrive, og har ret godt øje for grammatikken, hvis jeg selv skal sige det ;)

Jeg drømmer om at blive selvstændig, eller måske freelancer, inden for tekstskrivning, SEO, sociale medier mm. 

Jeg vil rigtig gerne have et relevant studiejob, men da det er svært at finde, er det måske muligt selv at skabe. Og på samme tid få en masse erfaring med på vejen. Jeg har for nyligt oprettet en blog, mest fordi jeg har noget på hjerte, men også fordi jeg tænker, at det kan være en lille start til at få afprøvet feltet. 

Det eneste jeg som sådan kan nu, er en del markedsførringsmæssige tiltag, men ikke så meget inden for onlineuniverset endnu - det lærer jeg forhåbentlig en masse om på mit videre studie. Dog har jeg læst en masse blogs og besøgt masser af hjemmesider omhandlende SEO mv. Er dog stadig kun inde i det grundlæggende.

Mine spørgsmål lyder nok noget i retning af:

1)Hvordan gik du i gang med at blive selvstændig/freelancer, og hvad havde du helt konkret af kompetencer/erfaring? 

2)Hvis man byder på/får et freelance job (seo, tekstskrivning, korrekturlæsning) feks. her på amino - og det er til en lav ord/timepris naturligvis, taget i betragtning af at jeg ikke er nogen ekspert overhovedet, hvad er forventningerne så? Hvad hvis det viser sig, at man slet ikke aner noget om det alligevel, eller teksten man får skrevet ikke driver trafik? Måske overser man en enkelt kommafejl i bogen, der skulle læses korrektur på?

I bund og grund er jeg nok bare hundeangst for at hoppe ind i en ny verden, har trods alt stået i butik som studiejob de seneste seks år, og ellers kun snust til markering i 2-3 år. Online marketing endnu kortere tid. Men det er det jeg drømmer om. Og tænker at et studiejob/freelancejob inden for branchen kun gør mig stærkere. 

Så hvordan kommer jeg i gang, og kan jeg tillade mig at byde på opgaver endnu? Eller bør jeg lige tage nogle kurser eller 5, vente til 2 semester på min bachelor eller noget helt tredje? 

Jeg håber du vil hjælpe mig :) 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)