Jeg er udenlandske mand og jeg har et spørgsmål omat beskatteproblem.
Generelthørte jeg,at der i Danmark-indtilsidste afjuni hvertår efterÅrsopgørelse-det er nødvendigtat erklære,hvis nogenharindtægter fraandre lande.SKATberegneren eller anden måde,hvor mange penge deter nødvendigt for atbetale efterdenne erklæring.
Så vil jeggerne vide:
1. Hvisex.i tidligere år, jeg fik framit landfamilie pensioner detklassificeret som etudenlandskindkomst, ogatjeg har brug forat erklære deni minprofil ogSKATSKAThjemmeside??
Jeg ved, atder er tilsluttetmed"Rubrik497-.BetaltudenlandskskatvedrRubrik419",men jegkender ikkenogen detaljer(hvordandet beregnes,er det nødvendigterklæredet?).
Jeg ville væretaknemmelig fornogen svarog vejledning,hvordan man løser detterynke:)
det er ikke sikkert vi har viden om det herinde. Du kan enten ringe til skat (hvis du har svært ved sprog så få en dansk til hjælp - evt gå på kommunens borgersevice) Eller bedre, hvis du kan besøge skat så tæt på dig som muligt, og få direkte hjælp.
Der er mange muligheder, bl.a. vil det for mange lande være sådan, at hvis du har udenlandsk indtægt og betaler skat også i det udland, så er der en dobbeltbeskatningsaftale som gør, at du IKKE kommer til at betale dobbelt - men det er en lang forklaring. Skat kan hjælpe hvis ikke du får svar herinde
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER